غبارروبی مساجد در دهه تکریم/ ستاد کرونا در ساعات تردد ماه رمضان تجدید نظر کند

غبارروبی مساجد در دهه تکریم/ ستاد کرونا در ساعات تردد ماه رمضان تجدید نظر کند

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام ناصر با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و حضور روزه داران در مساجد برای مناجات های این ماه بالاخص در ساعات شبانه خواستار، تجدید نظر ستاد کرونا در ساعات تردد در این ماه مبارک شد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: ماه شعبان ماه آمادگی برای حضور در یک ضیافت الهی است؛ انسان زمانی که منتظر یک میهمانی بزرگ باشد، با توجه به جایگاه میزبان تلاش می کند تا با ظاهری آراسته تر حاضر شود به همین خاطر حضور در میهمانی الهی نیازمند باطنی پاک و عاری از گناه است که این مهم در طول ماه شعبان برای انسان مهیا می شود.

 

حجت الاسلام علی ناصر ادامه داد: در دین اسلام یکی از اماکن مقدسی که می تواند دل ها را به خداوند نزدیک کرد، مسجد است؛ مسجد اولین مکانی است که پیامبر گرامی اسلام بعد از دعوت علنی مردم به دین اسلام آن را ساخت و این مراکز مقدس به عنوان محلی برای راز و نیاز و آرامش دل ها در دین اسلام بنا شد.

 

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی مساجد در کشور آباد شدند، افزود: علیرغم نقش ارزنده ای که مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، پس از انقلاب با حضور جوانان و نوجوانان، مساجد از نظر ظاهری و معنوی رونق بیشتری پیدا کردند.

 

این مقام مسئول به جایگاه ماه مبارک رمضان به عنوان با فضیلت ترین ماه سال اشاره کرد و گفت: خادمین مساجد که مشغول خدمت به نمازگزاران هستند، در آستانه ماه مبارک رمضان این اماکن را برای حضور میهمانان این ضیافت الهی غبارروبی و عطرافشانی می کنند.

 

حجت الاسلام ناصر با استناد به آیه ای از قرآن کریم که می فرمایند: کسانی می توانند مساجد را آباد کنند که به خداوند و روز قیامت ایمان داشته باشند، خاطرنشان کرد: از 21 تا 29 ماه شعبان به عنوان دهه تکریم مساجد نامگذاری شده که خادمین مساجد در این دهه به غبارروبی و آماده سازی مساجد برای حضور نمازگزاران می پردازند.

 

وی، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد در سال گذشته را یادآور شد و گفت: نمازگزاران و فعالان مساجد تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح کشور و استان هستند ولی امیدواریم برای ماه مبارک رمضان که فرصت مناسبی برای مناجات شبانه در مساجد است، این ستاد در ساعات تردد شبانه تجدید نظر کند تا روزه داران بتوانند از این فرصت برای غبارروبی دل ها بهره مند شوند.

 

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان اضافه کرد: در مساجد استان پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت می شود و این مهم در طول ماه مبارک رمضان نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مساجد در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا از برخی از ارگان های دولتی نیز پیشگام تر است؛ افزود: در این ایام شاهد ضدعفونی خیابان ها از سوی بچه های مساجد بودیم همچنین کمک های مومنانه برای همدلی و مواسات با نیازمندان کرونایی با محوریت مساجد در استان زنجان در حال اجرا است.

 

پایان پیام/ 73