مساجد متقاضی تاسیس کانون نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام کنند

مساجد متقاضی تاسیس کانون نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام کنند

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: هم اکنون دسترسی ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد برای تکمیل روند ثبت درخواست کانون جدید التاسیس فراهم شده است پس آنها می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به بارگزاری مدارک مدیر و ارکان کانون  اقدام کنند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در سال گذشته تعداد ۲۱ مسجد در سطح جنوب کرمان متقاضی دریافت مجوز تاسیس کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه های مراحل اولیه ثبت درخواست خود را انجام داده اند که به تایید ستاد استانی رسیده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: هم اکنون دسترسی ائمه جماعات و هیئت امنای این مساجد برای تکمیل روند ثبت درخواست کانون جدید التاسیس فراهم شده است پس آنها می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به بارگزاری مدارک مدیر و ارکان کانون  اقدام کنند.


وی یادآور شد: روند درخواست مجوز تاسیس کانون فرهنگی هنری در مساجد الکترونیکی شده و مساجدی که درخواست تاسیس کانون فرهنگی هنری دارند باید درخواست خود را از طریق امام جماعت و یا هیئت امنای مسجد در سامانه بچه های مسجد بارگزاری کنند.


خوبی زاده با اشاره به این که روند دریافت مجوز کانون های مساجد نیز الکترونیکی است، اظهار کرد: خوشبختانه سامانه بچه های مسجد شرایطی را فراهم کرده است تا بتوان به صورت مجازی و به آسانی موارد مربوطه اداری را پیگیری کرده و در نتیجه رفت و آمد مدیران کانون ها به مرکز استان نیز به حداقل می رسد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: در جنوب کرمان قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری فعالیت دارند که از این تعداد تاکنون قریب ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری با مراجعه به سامانه بچه های مسجد و بارگزاری مدارک، مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند.


وی در خاتمه با اشاره به شرایط دریافت مجوز کانون های مساجد، عنوان کرد: برخورداری کانون از ۲ هزار امتیاز، تکمیل اطلاعات مربوط به پروفایل کانون، تطبیق سن مدیر کانون که باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، ثبت حداقل ۲۰ عضو برای کانون های شهری و ۱۰ عضو برای کانون های روستایی در سامانه، بارگذاری مدارک، تکمیل اطلاعات ارکان کانون و تطبیق مدرک تحصیلی مدیر کانون از جمله شرایط اخذ مجوز الکترونیکی است.

پایان پیام/ 586