به‌روزرسانی مجوز ۱۱ هزار کانون فرهنگی هنری/ واریز سرانه کانون‌ها بر اساس امتیازات کسب شده در سال ۹۹

به‌روزرسانی مجوز ۱۱ هزار کانون فرهنگی هنری/ واریز سرانه کانون‌ها بر اساس امتیازات کسب شده در سال ۹۹

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
طاهریان با بیان اینکه در سال گذشته مجوز ۱۱ هزار کانون فرهنگی هنری به روز شده است، گفت: امسال سرانه کانون‌های مسجدی براساس امتیازاتی که در سال ۹۹ کسب کرده‌اند، واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه مشترک همکاران استانی و ستادی معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما امروز (شنبه، ۱۴ فروردین 1400) به صورت مجازی برگزار شد.


در این نشست «مرتضی طاهریان»، به اقدامات و اتفاقات مهمی که در معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال گذشته صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: بیش از 11 هزار کانون فرهنگی هنری در سال گذشته مجوزشان به روز شد و به روز شدن مجوز کانون ها به معنای مروری بر مستندات هر کانون در بخش های ساختار، هویت و اصالت است.


 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در سال گذشته شبکه رابطین کانون های مساجد دوره موفقی را در شکل گیری و فعالیتشان طی کردند، بیان کرد: امید است که در سال 1400 نیز با موفقیت و قوت فعالیت ها و کارهایشان را انجام دهند. ضمن اینکه ما با رابطینی که در سال گذشته با موفقیت و قوت بیشتر فعالیت هایشان را انجام دادند، همکاری هایمان را ادامه می دهیم. حمایت های مالی ما از کانون های مساجد براساس فعالیت هایی که آنها انجام داده اند، صورت می گیرد.


وی با اشاره به صدور مجوز الکترونیکی به کانون های مساجد گفت: در کنار به روزشدن مجوزها و فعالیت شبکه رابطین در سال ۹۹، فرایند کامل تاسیس کانون های جدید از مرحله درخواست تا مرحله صدور مجوز به صورت الکترونیک در سامانه مستقر شده است و مساجد به راحتی می توانند درخواست تاسیس کانون فرهنگی هنری را به صورت الکترونیک پیگیری کنند.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما از نهایی شدن اساسنامه کانون های مساجد خبر داد و خاطر نشان کرد: این اساسنامه به زودی روی سامانه قرار می گیرد و در حوزه ارتباطات فهما نیز کارشناسانی حضور دارند، که مشکلات، پیشنهادات، انتقادات و سوالات کانون های مساجد را مشاهده و بررسی کرده و به حوزه های مرتبط ارجاع می دهند و پاسخ را به کانون ها ارسال می کنند که ما تلاش می کنیم که در سال 1400 مرکز تماس کانون های مساجد را به صورت کامل راه اندازی کنیم، تا از این طریق کانون های مساجد و مرکز ستاد ارتباط مستقیمی و دوسویه داشته باشند.


وی با اشاره به اولویت های کاری این معاونت در سال 1400 گفت: ما در سال 1399 به دلیل شرایط بحران کرونا و اقتضائات موجود، موضوع تاسیس کانون های مساجد را با آرامش رو به جلو بردیم، چراکه تلاش داشتیم فرایند الکترونیکی تاسیس کانون های مساجد مستقر شود و صدور مجوز میدانی به حداقل برسد، در حال حاضر که سامانه مستقر شده است، از همکاران تقاضا کردیم که بر اساس سهمیه های که در اختیار دارند به سرعت وارد فاز تاسیس کانون های مساجد شوند.


طاهریان اضافه کرد: ما در سال گذشته تعهد کرده بودیم که برای کانون هایی که بالای پنج هزار امتیاز دارند، سرانه ای در نظرگرفته شود که این حمایت ها انجام و سرانه کانون ها به حسابشان واریز شد، امسال نیز سرانه کانون ها بر اساس امتیازاتی است که در سال 99 کسب کرده اند، به حسابشان واریز می شود.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تمدید مجوز دیگر کانون های مساجد، بحث تکمیل ارکان و نواقص اطلاعات کانون های مساجد، لزوم تقویت و تداوم ارتباط کانون های مساجد با شبکه رابطین، معرفی شهرستان و اعضای برتر کانون های مساجد کشو را از دیگر مواردی دانست که در سال جدید دنبال می شود.


طاهریان همچنین از انجام مذاکره با سازمان ثبت به منظور دریافت شناسه ملی برای کانون های مساجدی که تمایل به دریافت این شناسه دارند، خبر داد و افزود: به زودی این امکان از طریق سامانه سازمان ثبت برای کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم می شود.
 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که اطلاعات کانون های مساجد در کمال صحت، دقت و سرعت ثبت شود، زیرا اطلاعاتی می تواند ما را در مسیر درست قرار دهد که از صحت لازم برخوردار باشد.

 

پایان پیام/ 40