بانک اطلاعاتی از مساجد استان زنجان تهیه می شود

بانک اطلاعاتی از مساجد استان زنجان تهیه می شود

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام ناصر از تهیه بانک اطلاعاتی مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: با شناسایی مساجد فعال و نیمه فعال استان، دوره های آموزشی متناسب با مسجد برای خادمین برگزار خواهد شد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان زنجان اظهار کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارماه است که در استان تشکیل شده است و دستگاه های فرهنگی مرتبط با امور مساجد در آن عضو هستند.

 

حجت الاسلام ناصر با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت این مرکز به صورت آزمایشی است و پس از 6 ماه فعالیت، به صورت رسمی اعلام خواهد شد، ادامه داد: از زمان تشکیل این مرکز جلساتی با هدف ساماندهی مساجد تشکیل شده و نتایج خوبی نیز داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر هیات امنای مسجد توسط اوقاف و امور خیریه و امام جماعت مسجد توسط تبلیغات اسلامی تعیین می شد ولی از زمان تشکیل این مرکز، تمام امورات مربوط به مساجد از طریق مرکز رسیدگی به امور مساجد تعیین می شود.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه رسیدگی به اختلافات بین ارکان مسجد یکی دیگر از وظایف این مرکز است، گفت: با تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد اقدامات موثری در رونق بخشیدن به مساجد انجام شده است.

 

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان یکی دیگر از وظایف این مرکز را ساماندهی مساجد عنوان کرد و گفت: در آینده ای نزدیک بانک اطلاعاتی از مساجد استان زنجان در این مرکز تهیه خواهد شد.

 

حجت الاسلام ناصر یکی از اهداف تهیه بانک اطلاعاتی از مساجد را شناسایی مساجد فعال و نیمه فعال عنوان کرد و یادآور شد: با ساماندهی مساجد، دوره های آموزشی متناسب با مسجد برای خادمین مساجد برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/ 693