نماز جماعت در مساجد شیراز و صدرا اقامه نمی شود

نماز جماعت در مساجد شیراز و صدرا اقامه نمی شود

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام سلمان زاده، با اشاره به وضعیت نارنجی در شهر شیراز، گفت: آغاز موج جدید کرونا باعث شد تا از امروز در مساجد شهر شیراز و صدرا اقامه نماز جماعت انجام نشود.

حجت‌ الاسلام «یوسف سلمان‌ زاده»، با اشاره به وضعیت نارنجی در شهر شیراز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: آغاز موج جدید کرونا باعث شد تا از امروز در مساجد شهر شیراز و صدرا اقامه نماز جماعت انجام نشود.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با اشاره به اینکه برای حفظ سلامتی مردم در شهرستان هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی بسر می برند، نمازهای جمعه و جماعت تعطیل شدند، تاکید کرد: از این رو مساجد مستقر در مناطق پرخطر، تعطیل شدند و نماز جماعت اقامه نمی شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اقامه نماز فرادی در مساجد هم گفت: درِ مساجد این مناطق برای نماز فرادی در زمان اذان به مدت ۳۰ دقیقه به روی مردم باز است و امید است مردم با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی کمک کنند تا از موج چهارم هم عبور کنیم.

حجت الاسلام سلمان زاده با اشاره به اینکه بلندگوی مساجد مستقر در مناطق پرخطر اذان صبح، ظهر و مغرب را پخش می کند، اظهار کرد: در بخش هایی که دارای وضعیت زرد و آبی هستند نمازهای جماعت با رعایت نکات بهداشتی اقامه می شود.

خاطر نشان می شود، تاکنون چندین بار به خاطر شیوع بیماری کرونا، مساجد تعطیل شدند، اما فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مساجد ادامه داشت و مساجد از طریق فضای مجازی به اجرای برنامه های فرهنگی و همچنین از طریق ارائه بسته های معیشتی بین نیازمندان به فعالیت های اجتماعی پرداختند و از این رو کارکرد مساجد تغییر کرد اما مساجد هرگز تعطیل نشدند.

پایان پیام/ 130