دهه تکریم و غباروبی مساجد؛ ظرفیت استقبال از ماه رمضان که باید فعال شود

دهه تکریم و غباروبی مساجد؛ ظرفیت استقبال از ماه رمضان که باید فعال شود

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی گفت: اگرچه در پی شیوع کرونا نظافت و غباروبی، برنامه ثابت مساجد شده است اما گرامیداشت دهه تکریم و غباروبی مساجد که به نوعی استقبال از ماه مبارک رمضان است، ظرفیتی است که باید به کار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامعلی شجاعی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا کار غبارروبی مساجد و محدوده اطراف آن را به برنامه ثابت این خانه های خدا تبدیل کرده است، اظهار کرد: باوجود این مسجدی ها باید امسال نیز طبق سنوات گذشته از ظرفیت دهه تکریم و غبارروبی مساجد به خوبی استفاده کنند چرا که به نوعی استقبال از ماه مبارک رمضان است.

 

امام جماعت مسجدالرسول (ص) (واقع در تهران، میدان رسالت) افزود: دهه تکریم و غبارروبی مساجد از یک منظر به معنای نظافت مساجد و تمیزی ظاهری آنها است ولی از یک بعد دیگر، فرصتی برای طهارت دل ها و  غبارروبی قلوب همگان از جمله نمازگزاران مسجدی برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت ماه رمضان است.

 

وی اضافه کرد: کار غبارروبی مسجدالرسول (ص) با تلاش سه خادم و همسایگان این مسجد همراه با ضد عفونی کردن آن در دهه پایانی ماه شعبان انجام می شود که اعضای کانون فرهنگی و پایگاه بسیج نیز ضمن مشارکت در این کار، توزیع اقلام بهداشتی میان نمازگزاران این مسجد را در قالب بسته های شامل ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی کننده انجام می دهند.

 

شجاعی تاکید کرد: عطرافشانی و گلاب پاشی در فضای مسجدالرسول (ص) به صورت مستمر در طول سال و در ماه رمضان به صورت روزانه صورت می گیرد و در برخی از مناسبت ها به ویژه شب های قدر شامل محدوده اطراف این مسجد نیز می شود.

 

یادآور می شود، دهه تکریم و تعظیم (غبارروبی) مساجد از 21 تا پایان ماه شعبان است که طی آن مساجد برای بهره مندی حداکثری مردم از ماه مبارک رمضان، از نظر ظاهری، آماده می شوند.

 

پایان پیام/ 397