آيين تکريم و معارفه سرپرست ستاد فهما استان تهران برگزار شد

آیین تکریم و معارفه سرپرست ستاد فهما استان تهران برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
آيين تکريم و معارفه سرپرست ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما استان تهران صبح امروز دوشنبه 16 فروردين برگزار شد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین تکریم از حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامعلی قدیریان» و معارفه «حسین براتی» به عنوان سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران، صبح امروز دوشنبه 16 فروردین با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «احد جاودانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و معاونین، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما، در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد. 

 

در ابتدای این مراسم جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران طی سخنانی با اشاره به اهمیت گسترش و تعمیق فعالیت‌های دینی گفت: تاکنون اقدامات قابل تقدیری در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران شاهد بودیم که اعتلا و  گسترش این سلسله فعالیت‌ها در گرو هم‌افزایی مضاعف به منظور پیشبرد بهتر برنامه‌ها است. 

 

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی، به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره و ضمن تشریح دستاوردهای ستاد فهما، گفت: در حال حاضر بیش از 26 هزار کانون در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که این مهم با سند تحول ستاد فهما، طبقه‌بندی، کیفی سازی و نظام مند شدن فعالیت های کانون‌ها به سمت ایجاد فضای رقابتی سالم حرکت می کند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به شعار سال 1400 که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است اشاره کرد و افزود: با عنایت به این مساله، توانمندسازی و مهارت‌افزایی کانون‌های مساجد در قالب 12 رواق و سه شبستان مورد توجه قرار می‌گیرد که البته کار سنگین و حساسی است به ویژه آنکه اساس فعالیت ما در عرصه دین و مسجد تعریف شده و از جایگاه مهم و حساسی برخوردار است؛ بنابراین باید روی انتظام و کیفی‌سازی تلاش بیشتری صورت پذیرد.

 

وی با بیان اینکه در عرصه فعالیت‌های مسجد باید قله را در نظر گرفته و الگو قرار دهیم، گفت: در این عرصه ارتباط با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها اهمیت بسزایی دارد، همان طور که ارتباط و همکاری 11 دستگاه همکار در شورای سیاست گذاری ستاد فهما، به این سلسله فعالیت ها قوام و تبلور می بخشد؛ بنابراین همکاری ها باید دو سویه باشد.


رئیس ستاد فهما در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد و فعالیت‌های حجت الاسلام و المسلمین «قدیریان» گفت: رشد بسیار خوبی را در سطح کانون‌های مساجد استان تهران در دوره مدیریت ایشان شاهد بودیم به طوری که استان تهران در مناطق فهما رتبه اول را به دست آورد که قابل توجه و تقدیر است؛ البته می توان این سلسله فعالیت ها را در عرصه های مختلف از جمله حضور در مراکز مختلف به ویژه مرکز رسیدگی به امور مساجد افزایش داده و تعمیق بخشید.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی اظهار کرد: ستاد فهما تاکنون در عرصه‌های متعددی فعالیت داشته که از جمله آنها می توان به تولید 32 هزار اثر فاخر اشاره داشت که از آن میان 16 اثر تولیدات جدید کانون‌ها را تشکیل می دهند، بسیاری از این آثار تاکنون در مراکز مختلف صدا و سیما استفاده شده است.

 

 وی در ادامه ضمن تبریک به «حسین براتی» به عنوان سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران که با حفظ سمت به عنوان مسئول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد فهما نیز به فعالیت خود ادامه می دهد، اظهار کرد: سال‌ها از خدمات و فعالیت‌های ایشان در ستاد استان خوزستان بهره مند شدیم، امروز نیز امیدواریم با قوت بیشتر از فعالیت های وی به عنوان فردی متین و صبور بهره مند شویم، به ویژه که به عنوان مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد فهما و ارتباطاتی که با ستادهای استانی دارند، از اشراف خوبی نسبت به فضای کلی فعالیت های استانی برخوردار هستند.

 

همچنین در ادامه براتی ضمن قدردانی از مباحث مطرح شده اظهار امیدواری کرد که با تعامل بیشتر، شرایط توسعه همه جانبه فعالیت ها به ویژه در عرصه ارتباط با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیش از پیش فراهم شود.

 

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین قدیریان طی سخنانی اظهار کرد: اکنون که فصل همکاری من به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران به پایان رسیده است، ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی، امیدوارم شاهد رشد و ارتقای روزافزون کانون های مساجد باشیم.

 

این گزارش می افزاید؛ در حکم سرپرست ستاد فهمای  استان تهران چنین آمده است:

جناب آقای حسین براتی 

نظر به شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی و با عنایت به هماهنگی صورت گرفته با مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در راستای تحقق ماده 10 اساسنامه ستاد به موجب این حکم به سمت سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منصوب می شوید.

بی تردید توفیق خدمت به خانه های خدا و فعالان حوزه فرهنگ مساجد کشور موهبتی است که به لطف حضرت باریتعالی در این مقطع از زمان به ما اعطا شده است. از این رو ضروری است در چهارچوب ماموریت های ذاتی و ابلاغی ستاد و با بهره گیری از تمامی فرصت ها و ظرفیت های موجود و نیروهای کارآمد زمینه خدمت رسانی گسترده تر به عزیزان مسجدی را فراهم کنید.

تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی استان با دستور کارهای مهم و کارشناسی، تعامل سازنده و موثر با شخصیت های حقوقی و حقیقی شورای استانی از طریق برگزاری جلسات مشترک به منظور بهره مندی بیش از پیش عزیزان کانونی از ظرفیت های سایر دستگاه ها، پیگیری مجدانه و اتخاذ راهکارهای مناسب در راستای جذب منابع استانی (مالی و تجهیزاتی)، بهره گیری از خرد جمعی به ویژه استفاده از نظرات و توانمندی های نخبگان کانونی و تصمیم گیری ها و اقدامات، تلاش وافر و جدی در جهت استقرار نظام جامع فهما در بستر پرتال بچه های مسجد، عملیاتی سازی ابلاغیه های رسمی ستاد (برنامه های ابلاغی شورای محترم معاونان ستاد) با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، ایجاد سازوکار مناسب به منظور تقویت ارتباط ستاد استانی با شخصیت های حقوقی و حقیقی استان به ویژه نماینده معزز ولی فقیه، استاندار محترم، علمای گرانقدر استان، نمایندگان گرامی مجلس شورای اسلامی، مدیران نهادهای فرهنگی و هنری استان و نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تاکید و انتظار جدی اینجانب است. 

امید می رود با استعانت از خداوند متعال در مسیر تحقق مسجد اسلامی مبتنی بر آیات کریمه و روایات حضرات معصومین (ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در راستای تحقق بیانیه گام دوم موفق و موید باشید. 

حبیب رضا ارزانی 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور