نگاهی به فعالیت های کانون حیدر کرار زنجان در سامانه بچه های مسجد

نگاهی به فعالیت های کانون حیدر کرار زنجان در سامانه بچه های مسجد

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
کانون فرهنگی و هنری حیدر کرار مسجد امام حسین(ع) گلشهر زنجان یکی از کانون های فعال شهر زنجان است که در ۵۷ خدمت را در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد امام حسین(علیه السلام) در گلشهر زنجان در سال 92 و در مساحت 300 مترمربع به دست راه و شهرسازی و کمک های مردمی احداث شده است.

 

این مسجد در ابتدای امر به جهت ادای فریضه نماز احداث شد ولی با استقبال جوانان در کنار مسجد پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی و هنری حیدرکرار ایجاد شد.

جوانان این مسجد بسیار فعال هستند و در کمترین فضای مسجد هم دورهم جمع شده و به فعالیت های فرهنگی و هنری می پردازند ولی با شیوع ویروس کرونا و محدودیت های موجود برنامه های کانون به صورت تلفیقی اجرا می شود.

 

بچه های این مسجد برنامه های این کانون را از طریق سامانه فهما به اطلاع دیگر اعضا می رسانند و تلاش می کنند تا با ثبت فعالیت های خود امیتاز خوبی را در بین دیگر کانون های مساجد استان زنجان کسی کنند.

 

در این مسجد کلاس های مهارت زندگی، دوره های آموزش قرآن، احکام، قرارگاه حلقه های صالحین مختص اعضای کانون، کلاس های تقویتی و مسابقات ورزشی با فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

57 خدمت توسط کانون فرهنگی و هنری حیدر کرار در سامانه فهما به ثبت رسیده است که در حوزه آموزش و توانمندسازی شامل مهارتی، بصیرتی، درسی و تقویتی، زبان خارجه، مهارت های هفت گانه رایانه ای، آموزش سواد رسانه ای، آموزش فنی و حرفه ای، اعتقادی، اخلاقی، حوزه فعالیت های اجتماعی شامل اردویی و گردشگری، حوزه ورزش و سلامت شامل شنا و کوهپیمایی، پیاده روی، حوزه هنری شامل شعر و ادبیات، مداحی، تولیدات هنری، حوزه قرآن و عترت شامل روخوانی و روانخوانی قرآن، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حوزه شبکه سازی و فضاسازی دوره های تشکیلاتی و کادرسازی، ارائه خدمات رایانه ای، تشکیل هیات اندیشه ورز، در حوزه کتاب و کتابخوانی شامل برگزاری نمایشگاه کتاب، شنبه های کتاب، مسابقه کتابخوانی و در حوزه فعالیت های اجتماعی مشاوره ، مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

در این مسجد شنبه های کتاب با معرفی کتاب توسط امام جماعت مسجد انجام می شود و در طرح سه شنبه های تکریم از خادمین و بچه های مسجدی فعال تجلیل شده است.

این مسجد در مناسبت های مختلف سال نیز ویژه برنامه های عزاداری و جشن ائمه معصومین را با همکاری خیرین و بچه های مسجد اجرا می کند و در طرح کمک های مومنانه نیز توانسته با همکاری مردم بسته های معیشتی و بهداشتی را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

پایان پیام/ 693