جشنواره بزرگ قرآن و عترت با موضوع ‌« نور امید در فصل بندگی» در گیلان برگزار می‌شود

جشنواره بزرگ قرآن و عترت با موضوع ‌« نور امید در فصل بندگی» در گیلان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه تعطیلی محافل مذهبی ماه مبارک رمضان به بهانه شیوع کرونا تصمیمی غیرکارشناسی است گفت: جشنواره بزرگ قرآن و عترت با موضوع" نور امید در فصل بندگی" در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» امروز(سه‌شنبه، 17 فروردین) در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان گیلان ماه رمضان را ماهی پر از رحمت، مغفرت و برکت که فقط متعلق به مومنان نیست بلکه متعلق به همه مردم است خواند و اظهار داشت: وظیفه همه ما در نظام اسلامی این است که اصل امیدآفرینی مورد تاکید معظم رهبری را در جامعه ترویج کنیم بنابراین استفاده از ظرفیت‌های معنوی به ویژه در ماه مبارک رمضان باید سرلوحه قرار گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت و سرمایه ماه رمضان به نحو بهینه استفاده شود و این نشانه یک دولت مرد امیدآفرین است اضافه کرد: تجربه برگزاری مراسمات ماه محرم نشان داد بهره‌وری از موقعیت‌های معنوی کمک حال آحاد مردم در معضلات روحی، جسمانی و معنوی بوده است به طوری‌که در ماه محرم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش شیوع کرونا نبودیم.

 

وی دستور تعطیلی مساجد در ایامی مانند محرم و ماه مبارک رمضان و محافل معنوی و مذهبی را تصمیمی کارشناسی نشده خواند و افزود: مردم همواره با توسل و تمسک به آموزه‌های دینی برای برطرف شدن بسیاری از مشکلات پیروز شده‌اند از طرفی همین مساجد، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مذهبی در تمام دوران سخت شیوع کرونا کمک حال کادر درمان و پزشکان بودند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ترویج بهداشت و دستورالعمل‌های لازم توسط مساجد، کانون‌های مساجد، هیئت‌های مذهبی و روحانیون در طول ماه‌ها و سال گذشته را نشان‌دهنده ظرفیت بالای این حوزه‌ها دانست و گفت: تعطیل کردن مساجد و محافل در ماه مبارک رمضان و در شهرهایی که رنگ قرمز و نارنجی گرفتند یعنی پاک کردن اصل صورت مسئله و این شایسته نیست. 

 

مهدوی با بیان اینکه مردم در مورد بهره‌وری از ظرفیت‌های محافل ماه مبارک رمضان مطالبه دارند و سازمان تبلیغات اسلامی این مطالبه مردمی را پیگیری می‌کند یادآور شد: روند افزایش یا کاهش شیوع کرونا در ایران نشان داده اتفاقا محافل دینی و معنوی کمک حال نظام بهداشت و درمان کشور بوده‌اند بنابراین تعطیل کردن مساجد و محافل به بهانه موج جدید کرونا توجیه منطقی ندارد.

 

وی با بیان اینکه طبق آمارها بعد از برگزاری محافل ماه محرم شمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا نکرد افزود: سازمان تبلیغات اسلامی انعکاس دهنده مطالبات مردم است بنابراین خواهان تجدید نظر درباره شیوه‌های برگزاری مراسمات و محافل معنوی و مذهبی ماه مبارک رمضان هستیم زیرا این موضوع از همه حال جامعه ما را صدمه‌پذیر می‌کند. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اینکه درباره نحوه برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان کارشناسان مذهبی وزارت بهداشت و درمان باید نظر بدهند را متذکر شد و اضافه کرد: از ظرفیت ماه مبارک رمضان بیشترین بهره گرفته شود تا مردم برای مقابله با همه مشکلات به ویژه بحران کرونا بسیج شوند.

 

مهدوی سیاست سازمان تبلیغات اسلامی را برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و بیان داشت: با این کار نه‌تنها همه مردم از ظرفیت این ماه بهره‌مند شوند بلکه راهبرد درست مقابله با این ویروس منحوس نیز به خوبی مدیریت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال عمده فعالیت‌ها با محوریت گفتمانی امید و باور به توان مردم شروع و اجرایی می‌شود ابراز داشت: برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم با رویکرد تبیین و تفسیر آیات همسو با بحث امیدآفرینی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان امسال انجام می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان را برشمرد و اضافه کرد: با توجه به تنگنای معیشتی اجرای طرح مواسات با ظرفیت‌ شبکه مردمی و جامعه قرآنی، برگزاری مراسم تکریم چهره‌های قرآنی، برگزاری مراسم قرآنی محله محور با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی و برگزاری محافل تفسیر قرآن و جز خوانی در پارک‌ها و فضاهای باز بقعه‌ها در دستور کار قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های محوری تبلیغات اسلامی برگزاری جشنواره بزرگ قرآن و عترت با موضوع" نور امید در فصل بندگی" با هدف ایجاد شور و حرکت و موج قرآنی در میان آحاد مردم اعم از زن و مرد، کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال(قاریان، حافظان، اساتید و تشکل‌های قرآنی و اقشار مختلف مردم برای سنین مختلف) است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد: اعزم کاروان‌های قرآنی به مناطق کم‌برخوردار و ویژه با بهره‌گیری از ظرفیت فعالان قرآنی و با رویکرد تبیین مفاهیم آیات همسو با محور گفتمانی، فراخوان ایده‌های خلاقانه قرآنی برای ماه مبارک رمضان و مشارکت در برنامه سحرگاهی شبکه قرآن کریم با رویکرد تامین محتوا در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است.


وی پویش همگانی حفظ جز سی‌ام قرآن کریم با تاکید بر مفاهیم آیات امید بخش با به کارگیری ظرفیت سامانه ملی آموزش مجازی قرآن و عترت و شبکه‌های اجتماعی و با مشارکت بین دستگاهی را هم از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد، تامین جهیزیه اقشار محروم، اعطای سبدهای معیشتی، اعزام کاروان‌های قرآنی به مناطق کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌های ما در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

 

مهدوی برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم با عنوان قرآن در رمضان در اماکن مذهبی با رویکرد تبیین مفاهیم آیات همسو و با محور گفتمانی امید و باور به توان مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هم مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: توسعه تفسیر قرآن کریم با عنوان قرآن و زندگی با همکاری ستاد تفسیر قرآن کریم و با استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی استاد قرائتی، شامل اموزش، آزمون و مسابقه دیگر برنامه‌ای است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

پایان پیام/ 84