طرح های کارآفرینی کانون های مساجد می تواند مشکلات اقتصادی هنرمندان را مرتفع کند

طرح های کارآفرینی کانون های مساجد می تواند مشکلات اقتصادی هنرمندان را مرتفع کند

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
زارع با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید با ارائه مشاوره های کارشناسانه و انتقال تجربیات کانون های برتر زمینه ساز جوانان به حوزه اشتغال زایی باشند، گفت: طرح های کارآفرینی کانون های مساجد می تواند مشکلات اقتصادی هنرمندان را مرتفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« عباس زارع » امروز(17فروردین) در نشست با مدیر کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی روستای خرماکلا که به عنوان کارآفرین برتر در طرح ملی ایران قوی مورد تقدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گرفت، بیان کرد: امیدواریم فعالان این کانون فرهنگی هنری در گام اول شعار سال؛ تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مدنظر قرار دهند و دیگر مساجد نیز با الگوگیری از این کانون فعال در حوزه کار آفرینی و اشتغالزایی به این سمت و سو حرکت کنند‌.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت هزار و ۱۷۶ کانون فرهنگی و هنری با بیش از ۱۲۲ هزار عضو در مازندران، افزود: این کانون‌ها در کنار مباحث فرهنگی و هنری توجه به اشتغال را مدنظر قرار دادند که الگویی تمام عیار برای همه کانون‌ها در کشور می‌تواند باشد.

 

زارع تصریح کرد: در سال جاری همچون سال گذشته با توجه به اتفاقاتی که در نظر گرفته شد حول محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در کنار اعتباراتی که به کانون‌ها تخصیص داده می‌شد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل اعتبارات فرهنگی با توجه به فعالیت کانون‌ها مشارکت خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: بودجه فرهنگی در سال ۹۹، دو میلیارد ریال بود، قرار شد در ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند، اگر طرح‌های نو و بدیع در کانون‌ها ارائه دهند قطعا حمایت‌ها بیشتر خواهد شد.

 

زارع تاکید کرد: در بسیاری برنامه‌ها نیروی انسانی و جوانان کم داریم باید به بهانه مختلف و جوان‌پسند در حوزه سینما انیمیشن و ورزشی جوانان را جذب کرده و به کار فرهنگی روی آوریم.

 

وی اذعان کرد: برگزاری برنامه‌ها در فضای مجازی نیاز به فعالیت جوانان دارد، جوانان نیز باید ترغیب شوند این کار نیاز به یک عزم جدی و نیروهای دلسوز و علاقه‌مند دارد.

 

زارع با بیان اینکه برخی  قوانین دست و پاگیر در دستگاه‌های دولتی و اداری موجب می شود جوانان از ورود به حوزه کارآفرینی در بخش های فرهنگی، هنری و... منصرف شوند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید با ارائه مشاوره های کارشناسانه و انتقال تجربیات کانون های برتر زمینه ساز جوانان به حوزه اشتغال زایی باشند.

 

وی با بیان اینکه طرح های کارآفرینی کانون های مساجد می تواند مشکلات اقتصادی هنرمندان را مرتفع کند،اضافه کرد: مشکلات اقتصادی فشار زیادی روی مردم آورد هنرمندان بعضا شغل سوم خود را هنر قرار دادند انگیزه‌ها از بین رفته است.

پایان پیام/ 286