یکی از دلایل مشکلات اقتصادی عدم توجه به مسائل فرهنگی است

یکی از دلایل مشکلات اقتصادی عدم توجه به مسائل فرهنگی است

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
نادعلی زاده با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات اقتصادی عدم توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگ کار نمی شود و بودجه نمی گذارند ولی در مباحث اقتصادی به‌راحتی ورود پیدا می‌کنند. کادر‌سازی فرهنگی باید از محلات و مساجد آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«ولی الله نادعلی زاده» امروز(17فروردین) در حاشیه بازدید «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و حجت الاسلام«رجب نعمتی قرا» سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی روستای خرماکلا که به عنوان کارآفرین برتر در طرح ملی ایران قوی مورد تقدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گرفت، اظهار کرد: این کانون با داشتن  1871 عضو در سال 1398 جزء کانون های برتر کشور در بخش تحقق شعار سال و در سال 1399 نیز در حوزه کارآفرینی نیز از کانون های فرهنگی و هنری مساجد نمونه کشور انتخاب  و معرفی شده است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی(ص) روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر به راه اندازی حدود 400گلخانه پرورش درخت لیموترش و گل های تزئینی در روستای خرماکلا  اشاره کرد و افزود: به لطف خدا و اجرای طرح هرخانه یک گلخانه جوانان بسیاری مشغول به کار و درآمدزایی شده اند .

 

وی بیان کرد: مساجد فعال مازندران از تعدد نیرو در رشته های مختلف که فارغ التحصیل دانشگاه های کشور هستند، برخوردارند ولی برخی هدف‌مند حرکت نمی‌کنند، از این رو مطالعه برای بررسی شاخصه‌های محله یکی از اقداماتی است که در آغاز حرکت باید صورت بگیرد.

 

نادعلی زاده تصریح کرد: در روستای خرماکلا جوانان در ستاد پیشرفت پیرامون مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی و ... فعالیت دارند،باید به جامعه بگوییم اگر اقتصادمان مشکل دارد به‌دلیل عدم توجه به مسائل فرهنگی است.

 

وی گفت: ما در مازندران در حوزه فرهنگ کاری نمی کنیم و بودجه نمی گذارند ولی در مباحث اقتصادی به‌راحتی ورود پیدا می‌کنند، نیروی انسانی ما می‌تواند کار فرهنگی کند، خودسازی و کادر‌سازی از مساجد و محلاتی همچون خرماکلا باید آغاز شود. ما بدون هیچ اعتبار ملی ۴۰۰ گلخانه در این روستا احداث کردیم برخی روزی دو میلیون تومان درآمد دارند. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی روستای خرماکلا اذعان کرد: مسئولان و مدیران می‌توانند کمک کنند، چرا که ارزش‌گذاری و هزینه‌کرد ما روی نیروی انسانی به‌دلیل عدم حمایت‌ها پایین است.

پایان پیام/ 286