کانون‌هاي مساجد نقش هدايت‌گري در تربيت هنرمندان متعهد داشته باشند

کانون‌های مساجد نقش هدایت‌گری در تربیت هنرمندان متعهد داشته باشند

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام و المسلمين معتمدي گفت: کانون فرهنگي هنري مي‌توانند با استفاده از ظرفيت عظيم مسجد و با استعداديابي صحيح، نقش هدايت‌گري براي تربيت هنرمندان متعهد داشته باشند.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» چهارشنبه 18 فروردین با حضور در مجتمع فرهنگی هنری صائب، با مدیر و همکاران ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و نمایندگی خبرگزاری شبستان در اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این دیدار ضمن تبریک سال نو و اعیاد خجسته شعبانیه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان از لحاظ کمی و کیفی در جایگاه خوبی قرار دارند.

 وی با بیان اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری می تواند حرکت به سمت عدالت فرهنگی در جامعه را هموار کند، اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری می تواند با استفاده از ظرفیت عظیم مسجد و با استعدادیابی صحیح، نقش هدایتگری برای تربیت هنرمندان متعهد داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی همچنین به برگزاری مستمر نشست های فصلی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تاکید کرد.

 وی در ادامه و در بازدید از سامانه بچه های مسجد در جریان فرآیند فعالیت کانون های فرهنگی هنری در بخش های مختلف قرار گرفت و از تلاش های همکاران ستاد فهما استان در این سامانه تقدیر کرد.

این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از این دیدار حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نیستانی» گزارشی از اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در طرح ملی ایران قوی ارائه کرد و گفت: طرح ملی ایران قوی بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد(فهما) استان اصفهان افزود: این طرح ملی در محورهای مقاومت و عزت ایران اسلامی، قرآن و سیره اهل بیت(ع)، پیشرفت و امید به آینده و مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی با مشارکت در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اجرا شد.

 وی با بیان اینکه هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، تصریح کرد: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف اجرای طرح ملی ایران قوی در دومین رویداد ملی فهما است.

حجت الاسلام نیستانی با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی 40 عنوان برنامه در قالب 3 شبستان و 12 رواق است، افزود: رواق های نور، دانش، کتاب، همدلی و رسانه در ذیل شبستان فرهنگ، رواق های ترنج، قلم، نمایش، سرود و فیلم در ذیل شبستان هنر و رواق های فن آوری و کارآفرینی در ذیل شبستان نوآوری تعریف شده اند.

گفتنی است نزدیک به دو هزار باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان فعالیت می کنند و تا کنون 350 هزار عضو با ورود به سامانه بچه های مسجد عضویت خود در یکی از کانون های فرهنگی هنری در سطح استان را انتخاب کرده اند. استان اصفهان از لحاظ تعداد کانون ها و تعداد اعضای کانون ها حائز رتبه نخست در کشور است.