مساجد نقش محوری در آموزش مشاغل خانگی محلات داشته باشند

مساجد نقش محوری در آموزش مشاغل خانگی محلات داشته باشند

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام امیدی گفت: مسجد در محله می تواند یک نقش محوری داشته باشد و نحوه اجرای کسب و کارها را آموزش دهد تا افراد بتوانند مشاغل خود را ایجاد کنند که مشکلات معیشتی که در سطح جامعه وجود دارد تا حدی از بین برود و نهاد خانواده قوی تر شود.

حجت الاسلام «حسین امیدی» با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امسال را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام نهادند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: سال های متمادی است که نامگذاری سال ها توسط ایشان در راستای مسائل اقتصادی شکل می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که ارتباط اقتصاد با فرهنگ و مساجد 2 مولفه مهمی است که به ذهن من می رسد که باید روی آن توجه داشت، افزود: هر کسی باید نقش خودش را در بحث شعار سال تعیین و مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه ما در پی آن هستیم که نقش مساجد در تحقق شعار سال را مشخص کنیم، اظهار کرد: 2 مسئله وجود دارد که ابتدا باید یک استعداد سنجی در مساجد اتفاق بیفتد و این کار می تواند با یک فراخوان عمومی شکل گیرد و گره ها توسط نخبه های محله، اساتید دانشگاه و حوزه، فرهنگیان و افرادی که در حوزه اقتصادی و کسب و کار فعالیت دارند، احصا شود چرا که با مشخص شدن مسائل نیازمندیم، گره ها و موانع تولید را مشخص کنیم تا متوجه شویم چه موانعی برای تولید وجود داشته است.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که مردم مسجد را محوری برای رفع مشکلات و موانع کارها به ویژه تولید بدانند، اظهار کرد: یک جمع نخبگانی در مسجد تشکیل شود و این مسائل را احصا و جمع آوری کند.

وی با اشاره به اینکه پس از آن مساجد بر اساس نیازهای مخاطب محله پیشنهادهایی را ارائه کنند و این پیشنهادها در قالب یک آموزش به مردم ارائه کنند، اضافه کرد: آموزش های کسب و کارهای مختلف توسط مساجد برگزار شود و افراد متخصص و کارشناسان فنی آموزش عملی این کسب و کارها را به مردم ارائه کنند.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که متخصصان باید با ارائه آموزش در رابطه با کارهای پرفایده، زود بازده و سودآور ارائه کنند تا افراد این کسب و کار را در خانه خودش انجام دهد، افزود: به خصوص این نوع فعالیت برای زنان خانه دار به خاطر فارغ مسائل کاری در اجتماع می تواند مثمر ثمر باشد چرا که با درآمد مرد تنها معیشت زندگی تامین نمی شود و از این رو زنان هم می توانند در تولید شریک شوند.

وی با اشاره به اینکه تولید به معنای ایجاد یک کارخانه بزرگ نیست، بحث کارخانجات در مبحث دیگری است، افزود: منظور از تولید در اینجا، ایجاد تولید در منازل و محلات با محوریت مساجد است و باید این موضوع در بنگاه های زود بازده شکل گیرد که افراد در منازل کار خود را شروع کنند و مسجد در محله می تواند یک نقش محوری داشته باشد و نحوه اجرای کسب و کارها را آموزش دهد تا افراد بتوانند مشاغل خود را ایجاد کنند که مشکلات معیشتی که در سطح جامعه وجود دارد تا حدی از بین برود و نهاد خانواده قوی تر شود.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب تفاهم نامه ای از سوی ستاد کانون های مساجد فارس با فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس وجود دارد، تاکید کرد: در متن این 2 تفاهم نامه آمده است آموزش های عمومی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و کسب و کار می تواند ارائه شود پس از ظرفیت این اساتید استفاده شود و پس از تهیه فیلم آموزشی آن را در فضای مجازی ایجاد کنیم و امکان تولید این فیلم ها فراهم است.

پایان پیام/ 130