مجموعه تفسير همراه در ماه مبارک رمضان رونمايي مي‌شود

مجموعه تفسیر همراه در ماه مبارک رمضان رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، با اشاره به برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در ماه مبارک رمضان، از رونمايي مجموعه تفسير همراه خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بر اساس شرایط استان‌ها و مناطق کشور سلسله فعالیت‌های ستاد فهما استمرار خواهد یافت، اما عمده تمرکز ما نسبت به سلسله برنامه‌ها و پویش‌های مجازی شکل گرفته است.

رئیس ستاد فهما در ادامه به طرح «تلاوت نور» اشاره کرد و افزود: بیش از دو دهه است که این طرح در سطح مساجد کشور برگزار می‌شود و اکنون در آستانه دهه سوم همزمان با ماه مبارک رمضان در نظر گرفتیم تا دستاورد سال‌ها اجرای این طرح قرآنی را رونمایی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: در این راستا 30 مجلد در قطع پالتویی و 4 مجلد در قطع وزیری از طرح تلاوت نور شامل تفسیر و ارایه نکات از یکی از آیات منتخب در هر صفحه از قرآن کریم که به خط عثمان طه نگارش شده، ذیل طرح ملی تلاوت نور در ولادت امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد.

رئیس ستاد فهما تصریح کرد: این مجموعه دست‌مایه خوبی به ویژه برای روزهای مبارک ماه رمضان است چراکه رمضان بنا بر حدیثی از امام محمدباقر(ع) بهار قرآن است چنانچه فرمود: «لِکلِّ شَیْءٍ رَبیعٌ وَ رَبیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضانَ» (امام باقر - علیه السّلام - فرمود: هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن، ماه رمضان است».

وی با بیان اینکه تفسیر و شرح نکات یک آیه منتخب از قرآن رویکردی در راستای عجین شدن هرچه بیشتر آحاد مردم با کلام‌الله مجید است، افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره تاکید بر این مهم داشتند که قرآن باید وارد زندگی افراد شود؛ با توجه به تاکید معظم‌له، ارایه و اجرای طرح‌هایی در این قالب فرصتی برای آشنایی اقشار مختلف مردم با مضامین قرآنی تلقی می‌شود؛ به ویژه برای جوانان که امام صادق(ع) در رابطه با انس با قرآن در ایام جوانی فرمود: « امام صادق(ع) فرمود: هر کس در حال جوانى قرآن بخواند و با ایمان هم باشد، قرآن با گوشت و خونش عجین شده، و خداى عزوجل او را با فرشتگان پیغام‌برنده و نیک‌رفتارش رفیق کند، و قرآن براى او در روز قیامت پرده و مانعى در مقابل دوزخ خواهد بود، و می‌گوید: بار پروردگارا! هر کارگرى به مزد کار خویش‏ رسیده جز آن‌که برای خواندن من تلاش کرده است، پس گرامی‌‏ترین عطاهاى خود را به او برسان».

رئیس ستاد فهما ادامه داد: حفظ جان انسان مساله ای مهم است که در روایات نیز به آن اشاره شده است، در حال حاضر کرونا در کشور ریشه دوانده است و طبیعتا عموم فعالیت‌های حضوری در مساجد تعطیل است اما این به معنای آن نیست که این سلسله برنامه‌ها در قالب دیگر یعنی فضای مجازی برقرار نباشد، بر همین اساس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد بسیاری از فعالیت‌های قرآنی خود را در قالب برگزاری پویش‌ها و مسابقات در بستر فضای مجازی تداوم می‌بخشد.