برنامه های ماه رمضان در کانون های مساجد استان زنجان با محوریت همدلی و مواسات اجرا می شود

برنامه های ماه رمضان در کانون های مساجد استان زنجان با محوریت همدلی و مواسات اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، برنامه های ماه رمضان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در قالب طرح بهارانه فهما و با محوریت همدلی و مواسات اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: ماه پر فیض و برکت رمضان که ماه مهمانی خداوند نامیده می‌شود ماه طاعت و عبادت است که اجر و پاداش آنرا خداوند متعال خودش می‌پردازد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی ادامه داد: ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن نیز می‌گویند، زیرا قرآن کریم از جانب خداوند متعال برای پیامبر بزرگوارش در همین ماه مبارک رمضان نزول یافته است، روی همین مسایل فضایل و فیوضات زیادی در این ماه وجود دارد.

 

وی بر ضرورت بهره گیری از فیوضات این ماه تاکید کرد و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای خودسازی و توبه به درگاه الهی است.

 

این مقام مسئول در ادامه به برنامه های کانون های مساجد استان در این ماه اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه های کانونی در این ماه در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی به طرح بهارانه فهما نیز اشاره کرد و یادآور شد: این طرح از 25 فروردین ماه تا 31 اردیبهشت ماه امسال با هدف جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد، ارتقا کیفیت فعالیت کانون های مساجد، جریان سازی گفتمان تواصی به صبر و حق و افزایش استفاده از محصولات فرهنگی هنری اجرا می شود.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان، طرح بهارانه فهما در موضوعات مهدویت، تواصی به صبر و حق، شعار سال، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر و عید فطر اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه های اجرا شده توسط کانون های مساجد استان با موضوعات فوق در سامانه بچه های مساجد منعکس خواهد شد و امتیازات کسب شده در هر بخش در انتخاب کانون برتر فهما لحاظ می گردد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل محدودیت تردد بچه های مسجد در مساجد به دلیل وضعیت قرمز کرونایی حاکم بر بسیاری از شهرهای استان زنجان، برنامه های ماه مبارک در مساجد با محوریت همدلی و مواسات و جمع آوری کمک های مردمی و توزیع در بین نیازمندان خواهد بود.

 

پایان پیام/ 693