مازندرانی ها به همت بچه های مساجد ماه رمضان متفاوتی را تجربه می کنند/ ۱۴۰ روستای مازندران کاندیدای روستای قرآنی ایران هستند

مازندرانی ها به همت بچه های مساجد ماه رمضان متفاوتی را تجربه می کنند/ ۱۴۰ روستای مازندران کاندیدای روستای قرآنی ایران هستند

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
زارع بااشاره به شیوع کرونا و منع برگزاری برنامه هایی که به تجمع مردمی ختم می شود، گفت: اعضای کانون های مساجد وفعالان قرآنی مازندران تلاش دارند بارعایت نکات بهداشتی برنامه های متنوعی با هدف بهره مندی هرچه بیشتر مردم از فضلیت های ماه رمضان اجرا نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « عباس زارع » امروز (21فروردین)در جلسه ستاد شئون فرهنگی ویژه مناسبت های مذهبی، به پیک چهارم کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه امسال ماه رمضان همانند سال گذشته باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و بدون تجمع برنامه های عبادی این ماه شریف را انجام دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه به جهت محدودیت های کرونایی در ماه مبارک، برنامه های خوبی تدوین شد، افزود: برای ماه مبارک رمضان از پتانسیل موسسات فرهنگی قرآن و عترت، انجمن ها و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده خواهد شد.

 

وی به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا برای بسته بودن مساجد در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: خواست کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز باز بودن مساجد و انجام محدود برنامه های عبادی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی است.

 

زارع از اجرای طرح نقاشی روزه اولی ها با هدف ترغیب و تشویق روزه اولی ها و افزایش آگاهی و توجه دادن به کودکان و نوجوانان درخصوص فضایل این ماه به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خبر داد و افزود: همچنین طرح کرسی تلاوت مجازی ویژه نوجوانان و جوانان تا25سال از 24فروردین تا 24اردیبهشت ماه سال جاری در صفحه مجازی کانون های مساجد شهری و روستایی استان اجرا می شود.

 

وی به اجرای طرح سی روز سی آیه به همت موسسات فرهنگی قرآن و عترت با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: به همت ستاد فهمای مازندران طرح ماه بهشت با هدف تجلیل از فعالان قرآنی به همراه اهدای تندیس ماه بهشت در ویژه برنامه افطار شبکه طبرستان اجرا خواهد شد.

 

زارع به فعالیت کتابخانه های مساجد در سراسر استان اشاره و بیان کرد: این کتابخانه ها در ایام مختلف سال اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات گوناگون می کنند که امسال ماه رمضان، مسابقه کتابخوانی ضیافت را با هدف ترویج فرهنگ مطالعه  و آموزش احکام و فضیلت های شب های قدر برگزار می کنند.

 

وی از برگزاری مسابقه حفظ جزء 30قرآن کریم ویژه کودکان تا 15سال خبر داد و گفت: راه اندازی پویش خانه های نورانی و اجرای طرح 30روز 30 حدیث از امام علی(ع) ویژه نوجوانان نیز از دیگر برنامه های فعالان قرانی و مسجدی استان برای ماه مبارک است.

 

زارع با بیان اینکه کتابت وحی از دیگر برنامه های شاخص دستگاه فرهنگ و هنر استان در ماه مبارک امسال است، افزود: دیدار و تجلیل از حافظان قرآن کریم، راه امدازی پویش ختم صلوات و زیارت عاشورا، برگزاری جشنواره مجازی عکس از سفره های افطار و سحر، اجرای مجازی طرح «یک جرعه معرفت» با محوریت تفسیر آیات قرآن، برگزاری مسابقه خاطره نویسی روزه اولی ها، پخش زنده مجازی محفل انس با قرآن، قرائت دسته جمعی ختم قرآن روزانه در فضای مجازی، تهیه و توزیع کمک مومنانه بین نیازمندان،  و...نیز برای بهره مندی هرچه بهتر اقشار مختلف جامعه از فرصت ماه مبارک رمضان تدارک دیده شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخشی از سخنانش با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با در نظر گرفتن شرایط موجود و اثر منفی بیماری کرونا بر روحیه و وضع معیشتی مردم فعالیت های موثری برای کاهش آلام و رفع مشکلات معیشتی و بهداشتی نیازمندان و بیماران کرونایی اجرا کردند، خاطرنشان شد: بچه های مساجد استان همچنان تا مهار و ریشه کنی کرونا برای کمک به نیازمندان به خط هستند .

 

وی  در بخش های پایانی سخنانش با بیان اینکه به زودی روستاهای قرآنی استان مازندران برای مشارکت در طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» معرفی می شوند، اظهار امیدواری کرد رتبه های برتر کشور به روستاهای قرآنی استان اختصاص یابد.

 

زارع با بیان اینکه طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی» به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستا‌ها با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی ذیربط اجرا می‌شود، یادآورشد: 140 روستای قرآنی از استان مازندران در این طرح شرکت کردند و استان مازندران از حیث نام نویسی در این طرح رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

 

پایان پیام/ 286