غبارروبی مسجد «حاج عبدالرحیم» جهرم به همت اعضای کانون «حضرت ابوالفضل (ع)»

غبارروبی مسجد «حاج عبدالرحیم» جهرم به همت اعضای کانون «حضرت ابوالفضل (ع)»

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
پاریاور گفت: بچه های کانون فرهنگی و هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» با غبارروبی مسجد «حاج عبدالرحیم» به استقبال ماه رمضان رفتند.

«هادی پاریاو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: هر سال از ۲۱ شعبان تا پایان آن، دهه تکریم و تعظیم مساجد نام‌گذاری شده است که امسال مصادف با ۲۷ فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» جهرم با اشاره به کارکردهای مساجد از جنبه ها مختلف اجتماعی، فرهنگی و... افزود: این روزها مساجد به عنوان یک مکان معنوی و اجتماعی میزبان اقشار مختلف جامعه از زن، مرد، پیر و جوان است.

 

وی با تاکید بر لزوم آماده سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان، بیان کرد: اگرچه امسال نیز همچون سال گذشته، با بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آن رو به رو هستیم اما آراستگی مساجد و غبارروبی آن نباید به فراموشی سپرده شود.

 

پاریاو با اشاره به اینکه بچه های مسجد به عنوان افرادی که حضورشان در خانه های امن الهی بیشتر و پر رونق تر است در زمینه توجه به آراستگی و پاکیزه نگه داشتن آن وظایفی بر عهده دارند، عنوان کرد: این مهم با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان در برنامه اعضای کانون فرهنگی و هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: بچه های مسجد در اقدام خود، با غبار روبی و جاروب کردن مسجد، این محیط معنوی را برای ورود به ماه خدا آماده کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» جهرم ادامه داد: این برنامه توسط اعضای نوجوان این کانون فرهنگی و هنری انجام شده است.

 

پاریاو در پایان گفت: البته بچه های مسجد در طول سال نیز توجه به پاکیزه نگه داشتن این مکان را از اولویت های خود می دانند و در تمیز نگه داشتن آن تاکید دارند.

 

پایان پیام/ 691