اعتراض تبلیغات اسلامی زنجان به تصمیم تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان

اعتراض تبلیغات اسلامی زنجان به تصمیم تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
به گفته حجت الاسلام احمدی، توجه به ماه مبارک رمضان و اعمال وارده آن بر هر مرد و زن مومنی واجب است، از اینرو نمی‌توان به سادگی نسبت به تعطیلی مراسمات این ماه در مساجد تصمیم گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران ضمن اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه بندگی و دلدادگی ملت مومن و حقیقت جوی ایران فرصتی برای پالایش نفس از رذایل است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد: توجه به این ماه مبارک و اعمال وارده آن بر هر مرد و زن مومنی واجب است؛ از اینرو نمی‌توان به سادگی نسبت به برقراری و عدم برقراری مساجد و مراسمات در این ماه تصمیم گیری کرد.

 

وی ادامه داد: انتظار می‌رود ستاد ملی کرونا تصمیمات خود مبنی بر تعطیلی و فعالیت حوزه های مختلف از جمله اماکن فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی و اقتصادی با درایت و نظر کارشناسی شده پیش ببرد.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در ماه محرم و صفر ثابت کردند عزاداری و برقراری عزا با رعایت دستور العمل های بهداشتی امکان پذیر است، افزود: طبق آمار رسمی ستاد ملی کرونا پس از ایام عزاداری بیشترین موارد  رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیئات مذهبی و مساجد بوده و کمترین آمار مبتلایان را داشته است.

 

وی بیان داشت: انتظار می‌رفت ستاد ملی کرونا در ایام نوروز محدودیت های بیشتری را برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور اعمال می‌کرد تا امروز مجبور به تعطیلی مغازه ها و مراکز فرهنگی و مذهبی نمی‌شدیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مهار کرونا در کشور گفت: مهار کرونا منوط به رعایت همه مردم و وحدت عملی نسبت به مواجهه مردم با این ویروس منحوس است.

پایان پیام/ 693