ارسال ۸۱۹ اثر به جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمالغرب کشور

ارسال ۸۱۹ اثر به جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمالغرب کشور

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به اینکه ۳۱ فروردین ماه آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمالغرب کشور است، گفت: تاکنون ۸۱۹ اثر به این جشنواره ارسال شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمالغرب کشور با همکاری همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر)، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی با نقاط قوت و ضعف فرهنگ و هنر روستا و عشایر، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌ها، ارائه دستاوردها و عملکرد هنرمندان و معرفی آثار و تولیدات و ایده‌های برتر فرهنگی عنوان کرد.

 

به گفته وی، پاسداشت سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا و عشایر نخستین محور این جشنواره است که شامل ارسال عکس از تکریم و تجلیل سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا (کارآفرینان، خیرین، فعالان فرهنگی هنری، معتمدین) می باشد و تاکنون 31 اثر به این بخش ارسال شده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: دومین محور این جشنواره نیز شامل فرهنگ کتاب و کتابخوانی است؛ در محور کتابخوانی آثار ارسالی باید شامل معرفی یک کتاب (حداکثر به مدت سه دقیقه) در قالب فایل تصویری باشد و 493 نفر نیز در این بخش شرکت کردند.

 

حجت الاسلام یارمحمدی سومین محور جشنواره نیز عکس موبایلی با محوریت شعار سال (جهش تولید) در مناطق روستایی و عشایری است و هنرمندان برای شرکت در این بخش می‌توانند عکس‌های خود را در قالب موضوعاتی شامل همدلی و مواسات مومنانه در روستای من، فرهنگ کار و سخت کوشی در روستای من، شعار سال «جهش تولید» در مناطق روستایی و عشایری، طبیعت روستای من به دبیرخانه  ارسال کنندو تاکنون 201 اثر به این بخش ارسال شده است.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان؛ علاقمندان شرکت در بخش طراحی و نقاشی با موضوعات فرهنگ بومی روستا و عشایر نیز می‌توانند، آثار خود را در موضوعات (فرهنگ بومی روستا و عشایر، طبیعت روستای من، بافت قدیمی و سنتی روستای من) برگه A4 و با مداد رنگی آماده و به دبیرخانه ارسال کنند؛ این بخش در دو رده سنی نوجوانان 5 تا 16سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود و تا این لحظه 58 نفر در این بخش شرکت کردند.

 

وی افزود: در بخش خوشنویسی نیز آثار ارسالی باید در قالب خط نستعلیق برای آیه مبارکه 28 سوره رعد «الا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، آیه مبارکه 195 سوره بقره «انّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ‌» و سوره مبارکه کوثر و و یا خط تحریر (یک بند) از منظومه حیدربابای استاد شهریار باشد و تاکنون 36 اثر به این بخش ارسال شده است.

 

 

 

پایان پیام/ 73