حمایت از ۵۰۰ مسجد محوری تهران برای تحقق مسجد تراز

حمایت از ۵۰۰ مسجد محوری تهران برای تحقق مسجد تراز

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم درباره رویکردهای محوری مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: انتخاب ۵۰۰ مسجد محوری و حمایت از ‌آنها برای دستیابی به مسجد تراز، مهمترین رویکرد ما است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیین معارفه رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام والمسلمین «حسین محمد ابراهیم»، امروز (یکشنبه، 22 فروردین ماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی‌اکبری»، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین «حسین محمد ابراهیم» در این آئین با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی، اظهار کرد: در معارف دین، جایگاه والایی برای مسجد مشخص شده است در حدیث نورانی پیامبر اکرم(ص) تصریح شده: مسجد خانه خدا است و کسی که در مسجد حضور می یابد، به زیارت خدا نائل می شود. علاوه بر این، بنابر تصریح قرآن خدا اراده کرده که مسجد رفعت مقام و جایگاهی عظیم داشته باشد جایی که محل ذکر و تسبیح و تقدیس الهی است.

 

رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: و نیز تصریح شده بر خدا واجب است که این زائران خود در مسجد را تکریم کند؛ خروجی مسجد مردان و زنانی است که تلاش می کنند که پاک باشند و برای رسیدن به پاکی و طهارت از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنند و مصداق این آیه شریفه هستند: «رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاء الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ».

 

وی اضافه کرد: در این صحنه و عرصه معنوی، توفیق خدمت، توفیقی بس عظیم است توفیقی که خدا بر عهده انبیای خود قرار داده است. خدای تبارک و تعالی از حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهماالسلام خواسته که خادم مسجد باشند و مسجد را از نظر فکری، جمسی، روحی، باطنی و معنوی پاک کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم ابراز امیدواری کرد پرونده خدمتش با حضور در این مرکز و خدمت به مساجد بسته شود.

 

وی با اشاره به راهبردهای مرکز رسیدگی به امور مساجد برای سال جدید، اعلام کرد: تمرکز بر 500 مسجد محوری در سطح استان رویکرد سال 1400 مرکز است، این مساجد حمایت می کنیم تا به مسجد تراز اسلامی دست بیابیم.

 

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری های خوبی در حوزه فعالیت های مساجد انجام شده است، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرجع آگاه، مقبول و نافذالکلمه ای است امید است با اتخاذ راهبردها و راهکارها تدابیر مقام معظم رهبری در دستیابی به مسجد تراز اسلامی را به کار بگیریم.

پایان پیام/ 9