استفاده از ظرفیت مردمی با محوریت مساجد بهترین کمک برای هلال‌احمر در مدیریت بحران‌ها است

استفاده از ظرفیت مردمی با محوریت مساجد بهترین کمک برای هلال‌احمر در مدیریت بحران‌ها است

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
فخاری اشرفی از اعلام آمادگی هلال‌احمر استان برای آموزش امداد و نجات بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت مردمی با محوریت مساجد بهترین کمک برای هلال‌احمر در مدیریت بحران‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «غلامعلی فخاری اشرفی » امروز(22فروردین) در نشست سه جانبه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با هدف امضای تفاهم نامه همکاری بین این سه دستگاه با بیان اینکه خدمات هلال‌احمر مختص یک نفر یا یک قشر خاص نیست، اظهار کرد: فعالیت‌های امداد و نجات و بشردوستانه این نهاد بدون مرز و به‌تمامی بشریت تعلق دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران به اهمیت برنامه ریزی برای جذب جوانان به محافل دینی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: متاسفانه گسست بین نسل ها را شاهدیم. با زبان جوان صحبت کردند مشکل است؛ افراد با نماز، دین و ارزش ها در حال فاصله گرفتن هستند.

 

وی در گزارشی به مرور عملکرد فرهنگی صورت گرفته در یک سال اخیر در این سازمان پرداخت و برلزوم شناخت بیشتر دین و انتقال آن به نسل جوان تاکید کرد و گفت: اگر مدیری عملکرد درستی نداشته باشد نباید به حساب دین نوشته شود.

 

فخاری با بیان اینکه برخی مسایل اجرایی مملکت را به حاسب مسلمانی و دین می گذارند که باید با معرفت شناسی جلوی انحراف نسل جوان را بگیریم، اظهار کرد: کار فرهنگی زیرساخت همه برنامه هاست اگر هزاران نوع تکنولوژی و فناوری در اختیار داشته باشیم اما کار فرهنگی انجام نشود ممکن است نتیجه عکس بدهد.

 

وی خاطرنشان شد: افزود: برای اینکه بتوانیم به این هدف بیشتر برسیم باید بین مردم حضور بیشتری داشته و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنیم.

 

فخاری با بیان اینکه ما علاقه داریم همه جوانان و سایر اقشار آموزش امداد و نجات را فرابگیرند چراکه یک کمک کوچک گاهی جان یک فرد را نجات می‌دهد، گفت: به زودی در قالب این تفاهم نامه همکاری، به تمامی اعضای کانون های مساجد مازندران که تمایل فعالیت در حوزه امداد و نجات داشته باشند آموزش امداد و نجات ارائه خواهد شد.

پایان پیام/ 286