اقامه نماز در مساجد خراسان جنوبی تابع پروتکل های ستاد استانی کرونا

اقامه نماز در مساجد خراسان جنوبی تابع پروتکل های ستاد استانی کرونا

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: مساجد خراسان جنوبی در ایام ماه مبارک رمضان فعال خواهند بود و اقامه نماز جماعت در مساجد، تابع پروتکل های ستاد ملی و استانی بیماری کرونا است.

حجت الاسلام «هادی رجبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: درب مساجد خراسان جنوبی در ایام ماه مبارک رمضان باز خواهد بود اما با توجه به خیز مجدد بیماری کرونا در استان و وضعیت قرمز و نارنجی غالب شهرستان ها، اقامه نماز جماعت اقتضایی و تابع شرایط مختلف اعم از شرایط مسجد، شهرستان و... است.

 

حجت الاسلام رجبی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان مساجد تعطیل نیستند، تصریح کرد: هیئت امنا و امام جماعت مساجد مناسبت ترین تصمیم را به دنبال دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی ستاد مقابله با بیماری کرونا که از طریق رسانه های گروهی اعلام می شود مبنی بر تعطیلی و باز بودن مساجد اتخاذ خواهند کرد.

 

وی مطرح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان توسط مبلغان، روحانیون و ائمه جماعات توانمند در زمینه های قرآنی، فرهنگی و سیاسی کلیپ های چند دقیقه ای با رویکردهای قرآنی، سیاسی، بصیرتی، روشنگری و تبیین مسائل دینی و انقلابی تهیه و در اختیار کانال ها مساجد قرار می گیرد.


سرپرست امور رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: برای تعطیلی و یا باز بودن درب مساجد در ایام ماه مبارک رمضان از سوی امور مساجد استان هیچگونه دستورالعملی ارسال نخواهد شد و دغدغه های مرکز در قالب توصیه نامه به ائمه جماعات و سایر ارکان مساجد اعلام خواهد شد.

 

پایان پیام/ 575