اعتماد به نيروي جوان و توليد محتوا؛ عامل موفقيت کانون معراج‌الصالحين در رواق رسانه

اعتماد به نیروی جوان و تولید محتوا؛ عامل موفقیت کانون معراج‌الصالحین در رواق رسانه

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آبياتي، با اشاره به عوامل انتخاب کانون معراج‌الصالحين به عنوان کانون برتر کشوري در رواق رسانه گفت: اعتماد به نيروي جوان و ارزش‌مدار در راستاي توليد محتوا، مهمترين رويکردي بود که منجر به موفقيت اين کانون در طرح ملي ايران قوي شد.

«علی آبیاتی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «معراج الصالحین» کاشان اظهار کرد: جوان‌گرایی و اعتماد به نسل جدید در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های مسجدی رمز موفقیت این کانون است و همین رویکرد سبب شد تا در طرح ملی ایران  قوی و در رواق رسانه، موفق به کسب رتبه برتر شویم.



مدیر کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین کاشان ادامه داد: کانون در سال 1393 به ثبت رسمی رسید اما آغاز فعالیت فرهنگی در دل مسجد از سال 1368 در قالب فعالیت کتاب‌خوانی و همچنین کلاس‌های آموزشی آغاز شده و در گذر زمان فرصت‌های فراوانی را برای غنی‌سازی اوقات فراغت و توانمندسازی اعضا خلق کرد.



 وی در ادامه به مخاطبان این کانون اشاره کرد و افزود: تا قبل از سال 1396 برادران مخاطب اصلی، بیشتر فعالیت‌های ما بودند اما از تابستان همان سال و با درخواست اهالی مسجد و تیم اجرایی، واحد خواهران نیز به مخاطبان کانون اضافه شد و فرصتی در راستای تحقق فعالیت‌های فرهنگی بانوان فراهم شد به طوری که در طول چهار سال گذشته شاهد دستاوردهای متعددی در این عرصه بودیم.

 

آبیاتی با بیان اینکه اجرای فعالیت ‌ای فرهنگی و هنری و مناسبتی تنها بخشی از فعالیت‌های حوزه بانوان این کانون را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: با بسترسازی مناسب در این حوزه کارگاه خیاطی در مسجد فعال و از طرفی موضوع آموزش حضوری و مجازی در رشته های هنری دیگر نظیر دوخت و عروسک‌سازی و مواردی از این قبیل نیز توسعه یافت.

 


وی ادامه داد: فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری معراج‌الصالحین کاشان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت و بسترسازی به منظور رشد و پیشرفت استعدادهای جوانان و نوجوانان دنبال می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین در ادامه به ایجاد واحد رسانه‌ای در کانون اشاره کرد و گفت: تولید فیلم‌های کوتاه ماموریت اصلی این واحد است که اعضای آن را نوجوانان تشکیل می دهند. تشکیل این واحد و فعالیت‌های آن سبب شد تا از بستر فضای مجازی در راستای تولید محتوای چندرسانه ای بهره برداری دوچندان شده و مطالب ارزش‌مدار در این فضا منتشر شود.

گفتنی است کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین واقع در مسجد باب الحوائج کاشان بوده و در طرح ملی ایران قوی موفق به کسب رتبه برتر در رواق رسانه شد.