تقدیر از ۴۲ سال خدمت مسجدی حجت‌الاسلام میردامادی/ تقویت انقلاب و خدمت به نیازمندان اولویت‌های کاری

تقدیر از ۴۲ سال خدمت مسجدی حجت‌الاسلام میردامادی/ تقویت انقلاب و خدمت به نیازمندان اولویت‌های کاری

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
مراسم تقدیر از ۴۲ سال خدمت حجت‌الاسلام میردامادی به عنوان امام جماعت مسجد امام رضا(ع) با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد این منطقه و در آستانه ماه رمضان برگزار شد.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام سید باقر آیت در سال 1358 با توصیه آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی، امامت جماعت مسجد حضرت امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان نفیس، نرسیده به چهارراه ناصری) را پذیرفت و اکنون در آستانه ماه رمضان سال 1400 و در آستانه 85 سالگی، مدیریت این مسجد را به شیخ جوانی سپرد.

 

اهالی مسجد حضرت امام رضا (ع) به منظور تقدیر از 42 سال خدمت میردامادی، مراسم بزرگداشتی برای وی با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد و بسیجیان و مدیران شهری منطقه 15 تهران برگزار کردند.

 

تکمیل مسجد نیمه امام رضا(ع) با تحمل مشقات بسیار

«مهران احمدپور» در ابتدای این مراسم با بیان اینکه حاج آقای میردامادی کار ساخت و توسعه مسجد حضرت امام رضا (ع) را که توسط حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر میردادی، امام جماعت مسجد نوروزاده (واقع در تهران، خیابان شهید هوشنگ انورزاده) آغاز شده بود، به پایان رساند، اظهار کرد: بسیاری از اعضای هیئت امنا و فعالان این مسجد دقیقا به خاطر داریم که ایشان با تحمل چه مشقات و سختی هایی مسجد حضرت امام رضا (ع) را تکمیل کردند.

 

رئیس هیئت امنای مسجد حضرت امام رضا (ع) افزود: وقتی کار کاشی کاری و ساخت گنبد این مسجد شروع شد، حاج آقای میردامادی از چند کاشی کار حرفه ای و با تجربه از اصفهان برای انجام این کار دعوت کردند و چون هنوز ساختمان این مسجد تکمیل نشده بود و جایی برای اسکان این افراد نبود، آقای میردامادی این بناها و کاشی کارها را به مدت چهار ماه در منزل خودش اسکان داده بود و از آنان پذیرایی می کرد.

 

هیچ گونه انتظار مادی از مسجدی‌ها نداشت

«شهرام شاکری» نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه آقای میردامادی هیچ گونه حقوقی برای اقامه نماز جماعت و مدیریت مسجد حضرت امام رضا (ع) طی 42 سالی که در این سمت فعالیت داشتند، دریافت نکرد، گفت: ایشان باور دارند که طلبه به عنوان سرباز امام زمان (عج) نباید دستش جلوی هیچ فردی دراز شود و اگر به خدا توکل کند، اموراتش به بهترین شکل اداره می شود.

 

این عضو هیئت امنای مسجد حضرت امام رضا (ع) اضافه کرد: این مسجد در ابتدا صرفا یک شبستان و اتاقی برای هیئت امنا داشت ولی به همت حاج آقای میردامادی، اکنون مجموعه بزرگ دینی، فرهنگی، ورزشی و علمی است که مدرسه علمیه مشکات ویژه بانوان، سه زمین ورزشی، خانه خادم، دارالقرآن، خیریه و بیش از 10 موقوفه دارد.

 

دو الویت میردامادی در مدیریت مسجد حضرت امام رضا (ع)

حجت الاسلام «سمیعی» نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تحصیل علوم دینی را با حضور در کلاس های حوزوی مسجد حضرت امام رضا (ع) شروع کرد، یادآور شد: آقای میردامادی همیشه نسبت به تقویت انقلاب اسلامی و خدمت به نیازمندان دغدغه داشت و این دو را جزو اولویت ها و کارویژه های این مسجد تعریف کرده بودند.

 

امام جماعت نائب مسجد حضرت امام رضا (ع) ادامه داد: زمانی که قرار شد بنده به عنوان جانشین آقای میردامادی فعالیت خود را آغاز کنم، ایشان به بنده تاکید کردند به هیچ وجه نگاهم در زمینه مالی به دست نمازگزاران مسجد حضرت امام رضا (ع) نباشد و صرفا با خدای خود معامله کنم.

 

رمز ماندگاری چهل ساله یک امام جماعت در مسجدی

حجت الاسلام والمسلمین «محمد صادقی» با بیان اینکه حاج آقای میردامادی جزو ائمه جماعاتی در منطقه 15 شهر تهران هستند که بیش از چهل دهه امام جماعت یک مسجد بودند، اظهار کرد: اینکه یک روحانی بتواند همه مشکلات را تحمل کند و همه موانع را کنار بزند و 42 سال امام جماعت مسجدی باقی بماند، نشان دهنده ایمان راسخ، تقوی مثال زدنی، صبر زیاد و گذشت وی است.

 

امام جماعت مسجد الزهرا (س) افزود: حاج آقای میردامادی در کنار آیت الله وحیدی زمینه وحدت میان ائمه جماعات مساجد و برگزاری نشست های میان روحانیون منطقه 15 تهران را فراهم کردند و گاهی که از مشکل اقتصادی یک روحانی و طلبه مطلع می شدند، به وی کمک می کردند.

 

بنا بر این گزارش، هدایای معنوی، فرهنگی و مادی از سوی ائمه جماعات مساجد منطقه 15 و هیئت امنای مسجد حضرت امام رضا (ع) در پایان این مراسم به باقر میردامادی اهدا و از 42 سال خدمت وی در این مسجد تقدیر به عمل آمد. احمدپور در پایان این مراسم به خبرنگار شبستان گفت که قرار است تابلوی یادبود میردامادی در حیاط مسجد امام رضا (ع) نصب شود.

 

این گزارش می افزاید، قرار است میردامادی به فعالیت خود در مسجد امام رضا (ع) به عنوان تولیت و متصدی موقوفات این مسجد ادامه دهد ولی فعلا سمیعی، نماز جماعت را اقامه کند تا مرکز رسیدگی به امور مساجد، امام جماعت جدید این خانه خدا را منصوب کند.

پایان پیام/ 397