دعوت از بچه های مساجد برای شرکت در مسابقه کتابخوانی « رمضان، ماه فرصت ها »

دعوت از بچه های مساجد برای شرکت در مسابقه کتابخوانی « رمضان، ماه فرصت ها »

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی قرا با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب « رمضان، ماه فرصت ها » مجموعه توصیه ها و رهنمودهای رهبری پیرامون ماه رمضان به همت ستاد فهمای کشور، از اعضای کانون های مساجد مازندران برای شرکت در این مسابقه دعوت کرد.

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم بهره مندی از فرصت ماه بهار قرآن جهت انس بیشتر با این کتاب شریف، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان هرساله کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران که تعدادشان به هزارو 176باب می رسد برنامه های متنوع با بهره مندی از ظرفیت کارشناسان برجسته دینی اجرا می کنند.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنر مساجد مازندران با بیان اینکه امسال همانند رمضان سال گذشته برنامه های مساجد عمدتا در فضای مجازی و یا با حضور اندک و زمان محدود در فضای باز مساجد برگزار خواهد شد، افزود: مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه های این کانون هاست که با توجه به علاقه مندی روزه داران به شب زنده داری و ادعیه خوانی و جزء خوانی مورد اقبال عمومی قرار می گیرد.

 

وی به فعالیت ۴۲۷ کتابخانه  در کانون های مساجد استان اشاره کرد و ادامه داد: ۳۲۸ کتابخانه از این تعداد مخزن دار و۹۹ کتابخانه دیگر در زمره کتابخانه های باز در شبستان مسجد قرار دارند.

 

حجت الاسلام نعمتی از کتابداران کتابخانه های مساجد به عنوان یکی از اثرگذار ترین افراد برای ایجاد انگیزه و رغبت بین کودکان، نوجوانان و جوانان حتی زنان خانه دار که فراغت بیشتری برای مطالعه دارند به کتابخوانی یاد کرد و گفت: ۳۲۸ کتابدار ومسئول کتابخانه مخزان دار در مساجد استان فعال هستند.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه های مساجد استان همانند سایر ارگان ها، مراکز دینی و فرهنگی و ... دستورات ستاد مقابله با کرونا را مورد توجه دارند و برنامه هایشان را در فضای مجازی پیگیر هستند، افزود: طرح« شنبه های کتاب »به صورت مجازی در ایام کرونا به همراه خلاصه نویسی کتاب با موضوعات قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی  وآموزشی  در دست اجراست.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دهه فجر و ولادت حضرت زهرا(س) و مسابقه نقاشی آیات با موضوع قرآنی به همت همین کتابخانه های مساجد خبر داد.

 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب « رمضان، ماه فرصت ها » مجموعه توصیه ها و رهنمودهای رهبری پیرامون ماه رمضان به همت ستاد فهمای کشور، از اعضای کانون های مساجد مازندران برای شرکت در این مسابقه دعوت کرد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: این مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می باشد و علاقه مندان از 25 فروردین ماه جاری تا پایان خرداد 1400 می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/ در این مسابقه شرکت کنند .

 

وی خاطرنشان شد: به نفرات برتر در این مسابقه به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 

 

پایان پیام/ 286