اپلیکیشن تالیفات مولفین کانون«شهید گمنام» نکا طراحی و تولید می شود

اپلیکیشن تالیفات مولفین کانون«شهید گمنام» نکا طراحی و تولید می شود

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خدادادی گفت: طراحی و تولید اپلیکیشن تالیفات مولفین کانون فرهنگی هنری«شهيد گمنام» که به تالیفات امام جماعت این کانون می‌پردازد یکی از اولویت های کاری بچه های مسجد جامع بهزادکلا نکا در سال جاری است.

خبرگزاری شبستان-مازندران؛ تمدن اسلامی مسجد را محور فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می‌داند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد علاوه بر فعالیت‌های معنوی بر مباحثی همچون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تمرکز کرده است. به طور عینی می‌توان به اقدامات بسیج در دوران دفاع مقدس برای پشتیبانی از رزمندگانی که در خط مقدم جبهه حق علیه باطل بودند و نیز در دوران جنگ مجازی دشمن به روشنگری‌هایی که خادمان مردم در قالب کانون‌های فرهنگی هنری به بصیرت افزایی جوانان و نوجوانان پرداختند، اشاره کرد.

 

از سال 1371 شمسی کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور تاسیس و کارکردهای این مرکز دینی برای تبیین و ترویج بیش‌ازپیش اهداف دین مبین اسلام و آموزه‌های ناب قرآنی موثر بوده است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری«شهيد گمنام» مسجد جامع بهزادکلا نکا  یکی دیگر از جوانان انقلابی است که در رواق فناوری با ایده‌های نوین اقدام به فعالیت‌های  دینی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و پژوهشی کرده است و در عرصه‌های مختلف به عنوان کانون فرهنگی هنر مساجد پیشرو گام موثری در جهت اعتلای دین مبین اسلام در گام دوم انقلاب برداشته است.

به همین منظور«هادی خدادادی» مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع بهزاد کلا شهرستان نکا که در طرح ملی ایران قوی ویژه مساجد کشور گام‌های موثری در ترویج دین، عترت و نماز برداشته است در گفت‌وگویی به سوالات خبرنگار شبستان در ساری پاسخ داده است که با هم می‌خوانیم؛

 

*فعالیت‌های کانون شهید گمنام در چه بخش‌هایی بوده است؟

با برگزاری فعالیت‌های فرهنگی همانند کتابخوانی، برگزاری مسابقات قرآن، معرفی کتاب در فضای مجازی، تشکیل گروه سرود، تکریم از برگزیدگان فرهنگی محل، طراحی وصیت نامه و سیره شهدای محل و منطقه و سایر برنامه‌هایی که در ذیل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی است اجرا شد  و مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

 

 

*برگزاری طرح‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی چه مزایایی برای کانون فرهنگی و هنری مساجد داشته است؟

برای برقرار کردن ارتباطات با گروه‌های هدف کارهای فرهنگی و هنری ابزار مناسبی است تا مسیر ارتباطی ستاد و اعضای گروه هموار شود. از این روی کانون‌های مساجد روستاها بیشتر دیده شد.

 

*در اجرای طرح «ایران قوی» که یک فعالیت ملی در سطح مساجد است چه نهادهای فرهنگی کمک حال شما بودند؟

برای کار در مساجد مردم پیشگام هستند بیشترین حمایت‌ها توسط اهالی محل، فرمانده پایگاه بسیج برادران، امام جماعت و هیات امنا مسجد جامع بهزاد کلا نکا صورت گرفته است.

 

*نقش امام جماعت مسجد در اجرای فعالیت‌های فرهنگی این کانون را بفرمایید.

برای رسیدن به هدف متعالی شور و مشورت مورد تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته که در بسیار از مواقع مشورت و تاکیدات امام جماعت برای اجرای امور کانون موثر بوده است.

 

* برای سال جاری چه برنامه‌های فرهنگی و اثرگذاری را در دست اجرا دارید؟

طراحی و تولید اپلیکیشن تالیفات مولفین کانون که به تالیفات امام جماعت مسجد جامع بهزادکلا می‌پردازد اولویت برنامه ما در سال جاری است. حجت الاسلام صادق طالبی امام جماعت این کانون تاکنون بیش از هشت جلد کتاب را ترجمه و 58 جلد کتاب را تالیف نموده که تالیف کتاب را از سال 77 و ترجمه را از سال 91 آغاز نموده است.ایشان عمدتاً بخشی از کتاب های تالیفی و ترجمه شده خویش را به کانون فرهنگی و هنری شهید گمنام بهزادکلا نکا، اهداء می نماید.

*شما در کانون شهید گمنام در دوران بحران کرونا چه اقداماتی داشتید؟

در دوران کرونا علاوه بر ضد عفونی کردن معابر، روشنگری در زمینه پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس، حمایت‌های همه جانبه مردم و خیران را داشتیم که چند دوره بسته‌های کمک معيشتي و غذای گرم بین خانواده‌هاي نيازمند توزیع شد.

 *چه اقداماتی سبب شد تا موفق به کسب رتبه برتر در طرح ملی ایران قوی شوید؟

همدلی بین اعضا و ارکان کانون و مشارکت همه جانبه هیات امنا و امام جماعت مسجد جامع بهزاد کلا نکا حجت الاسلام طالبی سبب شد تا در اجرای طرح موفق باشیم.

 

و اما حرف آخر...

ضمن خدا قوت به دست اندر کاران تهیه زیر ساخت «سامانه بچه‌های مسجد» از کسانی که به برنامه‌های کانون«شهید گمنام» سلیقه‌ای نمره دادند گلایه داریم.

پایان پیام/ 286