کانونی مسجدی که از استعدادهای ممتاز اما بی‌بضاعت، حمایت تحصیلی می‌کند

کانونی مسجدی که از استعدادهای ممتاز اما بی‌بضاعت، حمایت تحصیلی می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
کانون «مهدویون» مسجد دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری اردوهای آموزشی و علمی همه ساله اقدام به استعدادیابی علمی از دانش آموزان کرده و دانش آموزان ممتاز را تحت آموزش‌ قرار می‌دهد؛ حمایت از استعدادهای تحصیلی بی‌بضاعت نیز از فعالیت‌های این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری مهدویون در سال 90 در جوار مسجد دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شد. رویکرد فعالیتی این کانون فرهنگی هنری ارایه آموزش های لازم در محورهای علمی، اردویی به دانش آموزان است. این کانون در سالهای گذشته با سنجش تحصیلی دانش آموزان مناطق 9 و 10 دولتی تهران افرادی که از نظر تحصیلی و عملی در سطح ممتاز هستند، را تحت پوشش قرار داده و در دانشگاه صنعتی شریف برنامه علمی و فرهنگی برای آنها برگزار کرده است. کانون مهدویون در طرح «ملی ایران» قوی در رواق رسانه هم به عنوان کانون برتر شایسته تقدیر معرفی شد.

 

«محمدجواد نائب کبیر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون مهدویون مسجد دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما با استعداد یابی تحصیلی که همه ساله از دانش آموزان مقطع اول متوسطه اول داریم، تعدادی از دانش آموزان ممتاز تحصیلی را گزینش و برنامه های علمی و آموزشی در قالب اردوهای فصل رویش و استعدادیابی هوش های چندگانه برای آنها تدارک می بینیم و تا زمانی که به دانشگاه پذیریش شوند آنها تحت آموزش های ما هستند و مربیان ما که از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف هستند، برای آموزش و استعدادیابی حضور می یابند، البته در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا برنامه های اردویی ما لغو شده است.

 

وی بیان کرد: همه ساله تعدادی از پذیرفته شدگان دانشگاههای دولتی تهران از افرادی هستند که سالها تحت آموزش های علمی ما قرار گرفته اند و ما پس از آنکه آنها در دانشگاه پذیریش شدند، نیز ارتباطمان با آنها قطع نمی شود و به عنوان مربی برای برنامه های علمی  کانون از آنها استفاده می کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویون مسجد دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه این کانون با بهره گیری از ظرفیت اعضای کانون که فارغ التحصیل دانشگاههای دولتی و یا دانشجو هستند، فرصت کارآفرینی را نیز برای اعضا فراهم می کند،گفت: اعضای کانون که از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند، به عنوان مربی برای دانش آموزان تحت پوشش هم برنامه های آموزشی وآماده سازی به کنکور برگزار می کنند.

 

اهم فعالیت هایی فرهنگی و علمی که به همت این کانون برای اعضا تدارک دیده می شود، بر اساس رواق های 12 گانه طرح ملی«ایران قوی»است،

 

مدیر کانون مهدویون دانشگاه صنعتی شریف گفت: در شرایط حاضر ما اقدام به راه اندازی کانالی کرده ایم و با تهیه و تولید محتواهای مذهبی در مناسبت ها سعی داریم ارتباطمان را با مخاطبین از دست ندهیم.

 

راه اندازی هیئت حداث الحسین(ع) یکی دیگر از بخش های فعالیتی کانون مهدویون است که این هیئت به صورت هفتگی برای دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز پیرامون بقعه طرشت جلسه هفتگی برگزار می کند، ضن اینکه اعضای این هیئت در بحث تعمیرات منازل و ساخت مدرسه و مسجد در مناطق محروم نیز فعالیت های قابل توجه ای انجام می دهند.

 

یکی از بخش های این کانون خیریه «صبح امید» است که  از سال 92 فعالیت خود را در کانون مهدویون آغاز کرده است و بیشتر فعالیت این خیریه شناسایی دانش آموزان محروم و کمک رسانی تحصیلی و علمی از آنها است، به گفته مدیر کانون مهدویون سعی کرده ایم که از آنها حمایت علمی و تحصیلی داشته باشیم و لوازم التحریر واقلام آموزشی برای آنها تهیه کنیم.

 

پس از بحران کرونا خیریه کانون مهدویون اقدام به ایجاد ستادی با همکاری کانون های مساجد استان تهران کرد و توزیع بسته های بهداشتی و ماسک میان اهالی پیرامون دانشگاه صنعتی شریف را در دستور کار قرار داد به طوری که 500 بسته معیشتی در چندین نوبت میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

پایان پیام/ 40