امام جدید مسجد عصار منصوب شد/ احیای موقوفات و کمک مومنانه اولویت مدیریت این مسجد است

امام جدید مسجد عصار منصوب شد/ احیای موقوفات و کمک مومنانه اولویت مدیریت این مسجد است

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رحمتی‌نیا گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کمالی به امامت جماعت مسجد عصار منصوب شد؛ احیای موقوفات و کمک مومنانه به نیازمندان اولویت‌های وی در این سمت است.

حجت الاسلام والمسلمین «علی رحمتی نیا» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن کمالی که استاد حوزه علمیه و دانشگاه است، به امامت جماعت مسجد عصار (واقع در تهران، خیابان صاحب جمع، نرسیده به میدان شوش) منصوب شد، اظهار کرد: احیای موقوفات و کمک مومنانه به نیازمندان اولویت های ایشان در مدیریت این مسجد است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه امام خمینی (ره) افزود: مسجد عصار دارای رقبات و موقوفات متعددی است که از حجت الاسلام والمسلمین کمالی که پیش از ابتلا به بیماری قلبی، سابقه درخشانی در مدیریت مسجد وفا دارند، انتظار می رود این املاک مسجدی را احیا و صرف هزینه های جاری مسجد عصار و کمک به نیازمندان محله شوش کند.

 

وی در ادامه درباره علت تغییر امام جماعت مسجد عصار، گفت: حجت الاسلام والمسلمین کیانی بنابر دلایلی، درخواست استعفا داد که مورد پذیرش مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار گرفت و طی بررسی های مختلف، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کمالی به عنوان امام جماعت و همچنین امین موقوفات این مسجد منصوب شد.

 

رحمتی نیا ادامه داد: طبق قانون باید مرکز رسیدگی به امور مساجد، امین رقبات را معرفی کند که چون در وقف نامه مسجد عصار شرایط خاصی برای تولیت موقوفات تعیین نشده است، امام جماعت آن را به عنوان امین موقوفات به سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی می کنیم و عرض کردم که با توجه به محروم بودن منطقه اطراف این مسجد از نظر اقتصادی، احیای رقبات می تواند زمینه ساز کمک مومنانه مسجد عصار به نیازمندان منطقه شوش به ویژه محله صاحب جمع شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه مسجد عصار از موقعیت و جایگاه خوبی میان ساکنان و کسبه منطقه شوش برخوردار است، خاطرنشان کرد: همراهی هیئت امنا و نمازگزاران این مسجد با حجت الاسلام والمسلمین کمالی می تواند به سرعت زمینه ساز نقش آفرینی و اثرگذاری بیشتر مسجد عصار در سطح منطقه شود.

پایان پیام/ 397