کمک‌های مومنانه با هدف احیای دین خدا انجام شود

کمک‌های مومنانه با هدف احیای دین خدا انجام شود

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: سیره حضرت خدیجه(س) احیای دین خدا است و کمک‌های مومنانه از قبیل قربانی برای محرومان نیز باید با همین هدف و محور باشد. اساساً کار مکتب اهل بیت(ع)، فرهنگسازی و انسان سازی است، اگر با این فرهنگ آشنا شویم به تعالی دست می‌یابیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه توجیهی و هماهنگی رابطین استانی «توزیع گوشت قربانی در بین مناطق محروم و افراد نیازمند» صبح امروز (شنبه، 28 فروردین ماه) با حضور حجج اسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «حبیب الله فرحزاد»، کارشناس سرشناس مذهبی و «زهیر ثباتی مقدم»، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به صورت مجازی برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، «مرتضی طاهریان» در ابتدای این نشست با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: حتی خیرانی از خارج از کشور در این طرح و رساندن گوشت قربانی دست محرومان به مشارکت دارند. در کنار این مشارکت، بچه های مسجد کوشش دارند این قربانی ها به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان به دست نیازمندان برسد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما ادامه داد: این نیات خیر، بسته بندی ها و آغاز ارسال از کنار بقاع متبرکه و ... انجام کیفی و مطلوب کار،

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «زهیر ثباتی مقدم» با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام الله علیها به مدد اهل بیت(ع) خدمات ویژه ای داشته است، گفت: در آستانه سالروز رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها توقع داریم برای احیای نام و سیره ایشان، اقدامات متنوعی انجام شود. البته خوب است کاری انجام دهیم که روی زمین مانده و کمتر به آن توجه شده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها تاکید کرد: ضرورت دارد به سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) به عنوان مناسبتی مستقیل نگریسته شود و این مناسبت را صرفا به توزیع گوشت قربانی گره نزنیم.

 

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله فرحزاد» نیز در ادامه این نشست توجیهی اظهار کرد: در موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام الله علیها هم کوشیده ایم نام و یاد این بانوی بزرگ اسلام(س) را و هم مقصد و هدف ایشان را تبیین و احیاء شود. حضرت خدیجه کبری(س) قبل از بعثت با پیامبر(ص) وصلت کردند و از مال و زندگی خود برای اعتلای اسلام مایه گذاشتند چنان که سه سال در وضعیت سخت شعب ابیطالب(ع) حامی پیامبر(ص) بودند.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: سیره حضرت خدیجه(س) احیای دین خدا است و کمک های مومنانه از قبیل قربانی برای محرومان نیز باید با همین هدف و محور باشد. اساساً کار مکتب اهل بیت(ع)، فرهنگسازی و انسان سازی است و اگر با این فرهنگ آشنا شویم به رشد و تعالی دست می یابیم.

 

وی تاکید کرد: امام معصوم(ع) در روایتی فرمودند: اگر یک درهم در راه احیای نام ما هزینه شود بهتر از دو میلیون درهمی است که در راه دیگر کارهای خیر هزینه شود ... از این رو، هدف ما باید آشنا کردن مردم با سیره اهل بیت(ع) باشد، در این راستا نخستین کار این است که برنامه های مغفول و سنت های احیاء نشده در جامعه را در پیش بگیریم.

 

حجت الاسلام فرحزاد ابراز کرد: موسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها در این راستا پیشتاز است و در گام نخست کار اعزام زائراولی ها به قم، مشهد و عتبات عالیات در کربلای معلی را کلید زد. از برنامه های جانبی این کانون فرهنگی هنری، قربانی و توزیع گوشت آن بین محرومان و نیازمندان آبرومند است. قربانی صدقه جاریه ای است که باید با همه توان احیاء و رایج شود.

 

وی با بیان اینکه از برنامه های موردتوجه و اولویت‌دار موسسه حضرت خدیجه کبری(س) احیای برنامه های غدیر است، گفت: پیش از شیوع کرونا در ایام غدیر، صدها کاروان شادی غدیری با حضور مراجع و بزرگان راه اندازی کردیم و برنامه های شاد این عید بزرگ را در دستور کار داشتیم.

 

حجت الاسلام فرحزاد در پایان بیان کرد: با توجه به واقع شدن سالروز وفات ام المومنین، حضرت خدیجه(س) در ماه رمضان، ضرورت دارد برای احیای سیره این بانو که از مال و آبرو و جان و فرزند برای اسلام مایه گذاشتند،  الگوسازی کنیم امید است با احیای نام و یاد حضرت خدیجه سلام الله علیها برکات و فضایل بسیار و عاقبت بخیری نصیب ما شود.

 

 

 

پایان پیام/ 9