نقطه تمايز بچه‌هاي مسجد بي‌تفاوت نبودن نسبت به مسايل روز جامعه است

نقطه تمایز بچه‌های مسجد بی‌تفاوت نبودن نسبت به مسایل روز جامعه است

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
آبياتي با اشاره به ظرفيت‌هاي متعدد فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري گفت: نقطه تمايز بچه‌هاي مسجد بي‌تفاوت نبودن نسبت به مسايل روز جامعه است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، برنامه زنده «سیمای خانواده» صبح امروز شنبه 28 فروردین در نخستین قسمت از معرفی کانون‌های برگزیده، میزبان «علی آبیاتی» مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج الصالحین» کاشان بود که در رواق رسانه طرح ملی ایران قوی موفق به کسب رتبه برتر شد.

«آبیاتی» در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت‌های چند بُعدی جوانان اظهار کرد: از وقتی وارد کانون شدم سعی کردم تا این چند بُعدی بودن ظرفیت جوانان را در فعالیت‌ها نشان دهم.

مدیر کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین افزود: دو سال است که به عنوان مدیرمسئول  در این کانون فعالیت دارم و تلاش می‌کنم تا به این مساله بپردازم که حضور در مساجد و کانون به ابعاد دیگر زندگی جوانان لطمه وارد نکرده و در واقع یک امتیاز است. تولید محتوا، فیلم، تصاویر، عکس‌های متنوع و موضوعی و همچنین تولید کتاب از جمله فعالیت‌هایی محسوب می‌شود که در کانون معراج الصالحین به صورت مستمر انجام می‌شود.

این فعال مسجدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دهه هفتاد و تاکید معظم‌له نسبت به به وجود آمدن تهاجم فرهنگی در کشور تصریح کرد: ایشان در آن سال‌ها این مساله را مطرح کرده و فرمودند: « پاسخ کار فرهنگی باطل را باید با کار فرهنگی حق داد». این مساله نقطه عطفی در فعالیت‌های کانون معراج الصالحین محسوب می‌شود.

آبیاتی افزود: ما همواره در فعالیت‌های کانون، حتی کارهایی را که ممکن است به چشم مردم کوچک باشند را بزرگ جلوه می‌دهیم و در راستای تحقق این مهم از اعتبار، شخصیت و آبروی خودمان هزینه می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از مباحث خود گفت: میانگین سنی اعضای کانون معراج‌الصالحین 20 سال است و همه کارها به صورت گروهی و منسجم شکل گرفته است به طوری در کانون مدیر هیات، مدیر جلسات، مدیر دبیرخانه فعالیت دارند.

مدیر کانون فرهنگی هنری معراج‌الصالحین با تاکید بر اینکه نقطه تمایز بچه‌های مسجد این است که نسبت به اتفاقا جامعه بی تفاوت نیستند، افزود: امروز اعضای کانون در مورد مسایل روز و مبتلابه جامعه و جوانان فعالیت دارند، اشتغال، توانمندسازی، امر ازدواج از جمله اتفاقاتی که در کانون پیگیری می‌شود و به عنوان مثال امروز گرافیست‌های بسیاری از رسانه‌های کاشان از اعضای کانون معراج الصالحین بودند، این بدان معناست که فعالیت‌های ما علاوه بر مهارت‌افزایی  و ایجاد شغل به درآمدزایی نیز رسیده است؛ همچنین در امر ازدواج به طور خاص در سال 1400 «اتاق عقد جوان» را شکل داده‌ایم.

آیباتی با اشاره به بافت اصیل، فرهنگی و خانواده‌دوست شهر کاشان گفت: باورهای مذهبی میان مردم کاشان زنده است، امروز من به عنوان مدیر کانون، زندگی و جایگاهی که امروز در آن ایستادم را حاصل قرائت قرآن مادرم و کلاس درس پدر و راهنمایی‌های برادرم می‌دانم؛ چراکه تربیت و نوآوری از محیط خانواده آغاز می شود.

وی با ابراز خرسندی از ثمربخش بودن فعالیت‌های کانون معراج الصالحین کاشان گفت: آنچه که ما نسبت به فعالیت‌های خود شاهد بودیم مصداقی از آیه 40 سوره «نجم» است که خداوند در این آیه فرمود: « و نتیجه کوشش او به زودى دیده خواهد شد».

گفتنی است علی آبیاتی  متولد سال 1375 در شهر کاشان است. وی دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت منابع آب دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان بوده و در سال 1399 موفق به کسب رتبه نخست در المپیاد کشوری مهندسی آب و فاضلاب کشور شد. آبیاتی به مدت دو سال است که به عنوان مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری معراج‌الصالحین در کنار بچه‌های مسجد فعالیت می‌کند.