مردم خرمدره برای حفظ حرمت مساجد در مقابل دفتر امام جمعه این شهر تجمع کردند

مردم خرمدره برای حفظ حرمت مساجد در مقابل دفتر امام جمعه این شهر تجمع کردند

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
در پی اظهارات فرماندار شهرستان خرمدره در مورد تعطیلی مساجد با زدن جوش بر درب آن ها، مردم خرمدره با تجمع در مقابل دفتر امام جمعه این شهر، توهین به مساجد را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در پی اظهارات فرماندار خرمدره در جلسه ستاد کرونای این شهرستان مبنی بر تعطیلی مساجد این شهر با زدن جوش بر درب آن ها مردم این سخنان را توهین آمیز خوانده و در مقابل دفتر امام جمعه این شهر تجمع کردند.

 

به همین منظور بیانیه ای از سوی مردم انقلابی این شهر صادر شد که در متن این بیانیه آمده است، «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ فی‏ خَرابِها» کیست ستمکارتر از آن کس که از بردن نام خدا در مساجد او جلوگیرى کرد و سعى در ویرانى آنها نمود.

 

«مسجد» نمادی از یگانگی، انسجام و وحدت است که در آن همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند از صدر اسلام تاسیس و حفظ حرمت مسجد مورد تأکید حضرت نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است و همیشه مساجد مرکز ثقل تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، جامعه اسلامی به شمار می‌روند که با بهره‌مندی از همین ظرفیت عظیم معنوی و اجتماعی انقلاب شکوهمند اسلامی به ثمر رسیده است.

 

از این رو بنیانگذار کبیر نظام اسلامی فرمودند:«ای ملت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید» حفظ حرمت مسجد در اندیشه انقلاب اسلامی آنقدر رفیع و عظیم است که سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1348 هجری شمسی توسط رژیم جنایکتار صهیونیستی روز جهانی مسجد نامیده شده تا موضع محکمی  برای حفظ وحراست از آن باشد.

 

ظرفیت عظیم «بچه‌های مسجد» و نماز گزاران آن در طول تاریخ نظام اسلامی علی‌الخصوص در دوران اخیر شیوع ویروس منحوس کرونا نشان داد مانند همیشه مساجد در کنار مردم بوده است و با همکاری گسترده‌ای که با کلیه دست‌اندرکاران مبارزه با ویروس منحوس کرونا داشته گواه روشنی بوده بر جایگاه آن در میان ملت مسلمان ایران، بیان عبارت های «جوش زدن درب مساجد» و «به ته دیگ کردن مسؤول مساجد در صورت باز بودن آنها» از طرف مسؤول ارشدی در نظام اسلامی بسیار عجیب است، چرا که چرا چنین سخنی بسیار  شبیه ادبیات دوران رژیم طاغوتی است که ریخته شدن خون هزاران شهید در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشت محکمی بود بر نفی چنین بینش و منش مستبدانه‌ای.

مردم شهید پرور شهرستان خرم‌دره فعالان فرهنگی، جوانان انقلابی و مسجدی هرگز این اجازه را نمی‌دهند نسبت به چنین پایگاه عزیز و ارزشمندی که از طرف خداوند متعال به عنوان «حریم» و «حرم الهی» برای مسلمان اعلام شده، احدی در هر قشر و صنف و رده هر گونه هتک حرمت و بی‌احترامی نماید، از همین رو مردم انقلابی و فعالان مسجدی شهرستان خرم‌دره ضمن رعایت کلیه مصوبات ستاد کرونا مطابق فرمان مقام معظم رهبری در راستای تاکید بر همکاری و التزام به ابلاغیه‌های ستاد، هرگونه بی‌احترامی به مساجد و ادبیات توهین آمیز نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی را از جانب هر فرد و مسئولی محکوم می‌نمایند.

 

در ادامه این تجمع، امام جمعه خرمدره با حضور در جمع مردم اظهار کرد: این موضوع با حضور علمای شهر و فرماندار بررسی خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی ادامه داد: تعطیلی محافل دینی، دعا و راز و نیاز آسیب‌های فرهنگی فراوانی دارد که باید تلاش شود با رعایت مصوبات ستاد کرونا این عمل در فضای مجازی انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه عمل به مصوبات ستاد کرونا لازم است، گفت: تعطیلی فعالیت های جمعی در ستاد مطرح شده است ولی تعطیلی کامل و قفل زدن به مسجد در این مصوبات وجود ندارد.

 

 

پایان پیام/ 73