توزیع فراخوان پویش ملی«خانه های نور» بین ۳۵۶مجری طرح تلاوت نور در مازندران

توزیع فراخوان پویش ملی«خانه های نور» بین ۳۵۶مجری طرح تلاوت نور در مازندران

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی قرا از توزیع فراخوان پویش ملی«خانه های نور» بین ۳۵۶مجری طرح تلاوت نور در مازندران همزمان با ماه رمضان خبر داد و گفت: : علاقمندان می توانند تا سوم خرداد ماه آثار خود را به شماره ۰۹۰۱۴۰۲۱۵۱۶ ایتا، گپ و واتس آپ کنند.

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن برلزوم بهره مندی هرچه بیشتر از لحضات ماه میهمانی خدا برای تقوا پیشه گی  تاکید و اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مساجد مکلف شدن در ماه مبارک رمضان برنامه های دینی و فرهنگی که تجمع مردمی ختم می شود را برگزار نکنند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان اینکه به جهت محدودیت های کرونایی در ماه مبارک، برنامه های خوبی تدوین شد، از اجرای طرح نقاشی روزه اولی ها با هدف ترغیب و تشویق روزه اولی ها و افزایش آگاهی و توجه دادن به کودکان و نوجوانان درخصوص فضایل این ماه به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خبر داد.

 

 وی افزود: همچنین طرح کرسی تلاوت مجازی ویژه نوجوانان و جوانان تا25سال از 24فروردین تا 24اردیبهشت ماه سال جاری در صفحه مجازی کانون های مساجد شهری و روستایی استان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا به  مشارکت کانون های مساجد استان با موسسات فرهنگی قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرن برای اجرای طرح سی روز سی آیه اشاره کرد و گفت: به همت ستاد فهمای مازندران طرح ماه بهشت با هدف تجلیل از فعالان قرآنی به همراه اهدای تندیس ماه بهشت در ویژه برنامه افطار شبکه طبرستان اجرا خواهد شد.

 

وی به فعالیت کتابخانه های مساجد در سراسر استان اشاره و بیان کرد: این کتابخانه ها در ایام مختلف سال اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات گوناگون می کنند که امسال ماه رمضان، مسابقه کتابخوانی «ضیافت» را با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و آموزش احکام و فضیلت های شب های قدر برگزار می کنند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا همچنین با بیان اینکه هر ساله در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی علاوه بر فعالیت هایی که کانون های مساجد استان تدارک می بینند، تعدادی برنامه از سوی ستاد فهمای کشور تعریف و به میزبانی یکی از استان های کشور در سایر استان ها اجرا می شود، افزود: راه اندازی پویش ملی «خانه های قرآنی» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کشور و به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اردبیل به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا می شود یک از همین برنامه های ابلاغی ستاد فهمای کشور است.

 

وی، قرآن، نماز جماعت، روزه اولی ها و دعا و مناجات خوانی را موضوعات این پویش مجازی اعلام کرد و گفت: عکس، نقاشی، فیلم 100 ثانیه ای بخش های این پویش اطلاع رسانی شد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا به اجرای مجازی طرح تلاوت نور در کانون های مساجد استان مازندران درپی شیوع کرونا و تعطیل موقت فعالیت های قرآنی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: فراخوان پویش ملی«خانه های نور» در بین 356مجری طرح تلاوت نور در دیار علویان توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این پویش می توانند با ارسال عبارت «خانه قرآنی» به شماره پیامک 10008940451 نسبت به شرکت در این پویش ملی اقدام کنند، تصریح کرد: مهلت شرکت در این پویش سوم خرداد ماه 1400مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر است و علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۰۱۴۰۲۱۵۱۶ در پیام رسان های ایتا، گپ و واتس آپ همراه با نام و نام خانوادگی، کد ملی، استان و مذهب ارسال کنند.

 

 

پایان پیام/ 286