رسیدگی بچه‌های مسجد به ایتام در ماه رمضان/ اجرای طرح «مائده آسمانی» در خانه هر ایرانی

رسیدگی بچه‌های مسجد به ایتام در ماه رمضان/ اجرای طرح «مائده آسمانی» در خانه هر ایرانی

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
رجب‌پور با شرح برنامه‌های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) در ماه رمضان، گفت: برگزاری جلسات مجازی جزءخوانی قرآن، استمرار کمک‌های مومنانه با اولویت ایتام، اجرای طرح‌های «مائده آسمانی» و «هر شب به یاد یک شهید» ازجمله این برنامه‌ها است.

«مهدی رجب پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت های کانون «جواد الائمه(ع)» خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی فعالیت های حضوری مساجد به دلیل شیوع پیک چهارم ویروس کرونا، جلسات عمومی و مجازی جزء‌خوانی قرآن و بیان احکام و معارف اهل بیت علیهم السلام هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۲ در شبکه های اجتماعی هیئت و کانون جوادالائمه علیه السلام برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «جواد الائمه(ع)» ادامه داد: همچنین جلسات‌ قرآن و ذکر توسل در همه شب های ماه مبارک رمضان در شعبه های حاشیه شهر مشهد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با توجه به منع تردد خودروها از ساعت 22 به صورت محلی و مستقل برگزار می شود.

 

وی از استمرار رزمایش مواسات و کمک مومنانه به همه بچه های مسجد خبر داد و گفت: در این راستا ذبح گوسفند و‌ مرغ و خروس و توزیع بین نیازمندان‌ و فقرا با اولویت ایتام و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در سه نوبت اول ، وسط و آخر ماه مبارک رمضان انجام می شود.

 

رجب پور در ادامه بیان کرد: طرح «مائده آسمانی» با محور طبخ 9 پرس غذا در خانه هر ایرانی در نهم ماه مبارک رمضان و نیز 9 اردیبهشت ماه به نیت نهمین امام شیعیان(ع) و توزیع بین همسایگان نیازمند نیز در ماه ضیافت الهی اجرا می شود.

 

وی تاکید کرد: تولید محتواهای مختلف معرفتی در فضای مجازی به ویژه با محور دعای هر روز از ماه مبارک رمضان، اجرای طرح «هر شب به یاد یک شهید» همراه با انتشار وصیت نامه شهدا در سی روز و تدارک ویژه برنامه های سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شب های قدر و عید فطر مطابق با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از دیگر ویژه برنامه های بچه های مسجد در رمضان المبارک است.

 

رجب پور در پایان خاطرنشان کرد: مسابقه «۳۰ شب، ۳۰ سوال» برگرفته از جزء تلاوت شده در هر روز از رمضان المبارک نیز به همت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) در ماه مهمانی خدا برگزار می شود.

پایان پیام/ 9