فضای مجازی فرصتی مهم برای ترویج معنویت در دوران کرونایی است

فضای مجازی فرصتی مهم برای ترویج معنویت در دوران کرونایی است

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام نبوی گفت: فضای مجازی فرصتی مهم برای ترویج معنویت در دوران کرونایی در ماه مبارک رمضان است و باید از این فرصت ها استفاده کرد.

حجت الاسلام « سید عسکر نبوی»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: ماه رمضان ماه رحمت و بخشش و مهربانی و فرصت بسیار خوبی برای تمرین خودسازی است که باید از لحظه لحظه های این ماه استفاده شود.

 

امام جماعت مسجد سید الشهداء بهشهر افزود: مناجات و دعا در این ایام روح و جان ما را برای یکسال معنوی و دینی آماده می کند و یک ماه عبادت خالصانه در ماه مبارک رمضان، انسان را به تعالی بیشتر خواهد رساند و نباید از این روزها و شب ها غفلت کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی قرار داریم که دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی تلاش فراوانی را در دستور کار قرار داده و انجام می  دهند و لذا  ترویج معنویت و تبیین اهمیت ماه مبارک رمضان برای نوجوانان و جوانان امری مهم و ضروری است.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به شرایط کرونایی در جامعه گفت: فضاسازی مناسب و  متناسب با شرایط کرونایی برای ماه پربرکت رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید از آن غافل شویم و ضروری است از فضای مجازی برای ترویج معنویت و اهمیت ماه مبارک رمضان استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه مساجد در دوران مختلف دارای عملکردهای خاص بودند؛ یادآور شد: در دورانی قرار داریم که علاوه بر مجموعه فعالیت های مختلف مساجد همچون توجه به مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی در دورانی رزمی اکنون در دوران کرونا همه افراد مسجدی فعالانه برای ضدعفونی کوچه و خیابان ها و کمک رسانی به نیازمندان بسیج شدند و نمونه کامل همکاری و نوع دوستی به نمایش گذاشته شد.

 

امام جماعت مسجد سید الشهداء بهشهر یادآور شد: ماه مبارک رمضان زمینه مصون نگه داشتن انسان از گناهان و بدی‌هاست و باید با روزه‌داری و تقویت تقوا الهی خود را برای یکسال معنوی جدید آماده کنیم و از این ماه توشه برداریم.

پایان پیام/ 175