کار مردمی و جهادی مهمترین اولویت کانون شهید گراییلی قائمشهر است/صادرات تولیدات بچه های مسجد به کشورهای حاشیه خزر

کار مردمی و جهادی مهمترین اولویت کانون شهید گراییلی قائمشهر است/صادرات تولیدات بچه های مسجد به کشورهای حاشیه خزر

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
نادعلیزاده گفت: کار مردمی و جهادی مهمترین اولویت کانون فرهنگی هنری شهید علی گراییلی قائمشهر است و مبنای کار ما در بخش های مختلف رفع تحریم ها بوده و فعالیت در جبهه تولید و کار آفرینی با قوت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران، « ولی الله نادعلیزاده» امروز ( 30 فروردین) در برنامه تلویزیونی سیمای خانواده اظهار کرد: از سال 73 و دوران نوجوانی شروع به فعالیت های فرهنگی کردم و اکنون در کنار همه کارهای فرهنگی انجام شده، بزرگترین کتابخانه روستایی ایران را فعال و دو هزار عضو داریم که حتی کشاورزان هم از این فضا استفاده می کنند.

 

 مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علی گراییلی روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر افزود: آموزش های مختلف در بخش کانون و مسجد اجرایی می شود و علاوه بر زیر ساخت فرهنگی توجه به زیرساخت اقتصادی و گردشگری هم در دستور کار است و با ایجاد مجتمع گردشگری در سوادکوه فضایی برای افزایش نشاط و بازی و استراحت خانواده ها در نظر گرفتیم.

منتخب رواق کارآفرینی طرح ملی ایران قوی با اشاره به تلاش برای کار فرهنگی و اردویی و توجه به بخش اقتصادی در کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی قائمشهر خاطر نشان کرد: امروز جوانان ما با تهدیدهای مختلف روبرو هستند و بزرگترین تهدید، تهدید اقتصادی بود که با هم اندیشی تلاش کردیم تا در این بخش وارد عمل شده و کشت لیموی چهارفصل را در دستور کار قرار دهیم.

 

نادعلیزاده گفت: اکنون با تولید لیموترش گلخانه ای به صادرات رسیده ایم و امسال در دومین سال کشت محصول لیمو به آذربایجان، عراق، قطر و امارات و حاشیه خزر صادر شد و تلاش داریم تا این بخش را توسعه دهیم.

 

مدیر مسئول کانون شهید گراییلی قائمشهر افزود: با ایجاد اشتغال در روستا علاوه بر مهاجرت معکوس اکنون 600 روستای غیربومی از استان های دیگر هم برای الگوبرداری به روستای ما آمده اند. مبنای کار ما رفع تحریم بود که با قوت وارد عمل شده ایم.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در راستای تولید و فرزندآوری اظهار کرد: در بخش تولید با کشت گلخانه ای لیمو ترش مهاجرت معکوس ایجاد کردیم و در سال 1400  تلاش داریم تا با کمک بنیاد برکت یکهزار گلخانه جدید ایجاد و در این بخش فعالیت بیشتری انجام شود.

نادعلیزاده گفت: تاکنون 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش انجام شده است و با سرعت در حال انجام است و در کنار آن پرورش ماهی هم ایجاد شده است.

 

مدیر مسئول کانون شهید گراییلی قائمشهر گفت: در کانون فرهنگی ما توجه به امور خانواده بخش مهمی را به خود اختصاص داده است و برای جوانان دوره 48 ساعته در مجموعه گردشگری برگزار و در حوزه زناشویی خانواده، اقتصاد، تربیت فرزندان و... وارد کار شده ایم و کلاس ها برگزار می شود و همچنین در 11 نقطه قائمشهر آسیب شناسی اعتیاد و طلاق و امور خانواده اجرایی شد.

 

وی افزود: درآمدزایی، توجه به مسائل فرهنگی، مهجارت معکوس، اشتغال و توجه به بنیان خانواده از مسائل مهمی است که با قوت در دستور کار برنامه های مختلف کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی قائمشهر است.

 

نادعلیزاده گفت: کار مردمی و جهادی مهمترین اولویت کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی قائمشهر است و مبنای کار ما در بخش های مختلف رفع تحریم بوده و  فعالیت در جبهه تولید و کار آفرینی با قوت در حال انجام است.

 

وی یادآور شد: زیرساخت های مختلف بهداشتی و فرهنگی و اقتصادی فراهم و برنامه های مختلفی در دستور کار است و در اربعین هم دو موکب داریم و در بخش خدمات رسانی به زائران تلاش داریم .

 

به گزارش شبستان، انگیزه کار مردمی و جهادی در کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی موجب شد که اکنون این کانون با همکاری و اتحاد همگانی در صدر کانون های ایران و پیش رو در اجرای برنامه های فرهنگی، دینی، اجتماعی و اقتصادی باشد.

پایان پیام/ 175