اجراي طرح فرهنگي تربيتي چکامه در خراسان شمالي آغاز شد

اجرای طرح فرهنگی تربیتی چکامه در خراسان شمالی آغاز شد

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
طرح فرهنگي تربيتي چکامه با امضاء تفاهم نامه همکاري بين کانون فرهنگي هنري علامه اميني (ره) بجنورد و شوراي مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي خراسان شمالي در اين استان آغاز شد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «میثم بهاری»، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در اجرای طرح فرهنگی تربیتی چکامه  خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه بین این کانون  و شورای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خراسان شمالی منعقد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد ادامه داد: طرح چکامه، طرح تربیتی چهره به چهره برای کاهش آسیب های اجتماعی محله ها است که پیشگیری نوجوانان از آسیب های اجتماعی با محوریت «خانواده و اعتیاد» در بردارد.

حجت الاسلام  بهاری، همچنین در ادامه مطلب فوق  هدف نخست طرح مذکور را پیشگیری و توانمند سازی نوجوانان، جوانان و خانواده های آنها در برابر آسیب های مواد مخدر اعلام کرد و گفت: گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی  به ویژه اعتیاد در جامعه با استفاده از ظرفیت مساجد در اجرای این طرح مورد توجه است.


وی اضافه کرد: مدت اجرای تفاهم نامه در این باره دوسال است که با برنامه های آموزشی جلسات حضوری و نیز در بستر فضای مجازی برنامه ها اجرا می شود.

این فعال مسجدی افزود: در قدم اول اجرای این طرح، نشست آموزشی تبیینی در اسفند سال گذشته با حضور مربیان طرح تربیتی به صورت چهره  به چهره برگزار شد و مربیان  با نکات مدنظر در این طرح  و برخی روش‌های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی آشنا شدند.

حجت الاسلام بهاری در پایان اظهار کرد: اجرای این طرح تا اسفند ماه سال  1401 ادامه دارد.