فيلم کوتاه پُل؛ روايتي از دغدغه‌مداري روحاني جوان در قاب دوربين بچه‌هاي مسجد

فیلم کوتاه پُل؛ روایتی از دغدغه‌مداری روحانی جوان در قاب دوربین بچه‌های مسجد

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
جمالي با اشاره به ساخت فيلم کوتاه «پُل» به همت اعضاي کانون فرهنگي هنري الهادي گفت: اين فيلم روايتي از دغدغه‌مداري يک روحاني جوان است که در قاب دوربين بچه‌هاي مسجد نشسته است.

 «رضا جمالی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به موضوع فیلم کوتاه «پل» که به عنوان اثر ارسالی از سوی اعضای کانون فرهنگی هنری الهادی در رواق فیلم طرح ملی ایران قوی ثبت شده بود، اظهار کرد: بُن‌مایه اصلی این اثر مشکلاتی است که یک روحانی جوان در مسیر تبلیغ و حضور خود در یک روستا با آنها مواجه می‌شود.

کارگردان فیلم کوتاه پُل ادامه داد: نقش اصلی این فیلم کوتاه در جریان سفر به روستا متوجه می‌شود مردم برای عبور و مرور از یک طرف صخره به طرف دیگر با سبدهای سیمی تردد می‌کنند و همین امر منجر به قطع انگشتان دست آنها شده است و البته این اتفاقی است که در واقعیت و چند سال قبل در یکی از روستاهای ایران به وقوع پیوسته بود و با یاری خیرین و پیگیری‌های انجام شده مرتفع شد.


وی افزود: روحانی فیلم کوتاه پِل، با حضور خود در این روستا ضمن اینکه روند بروکراسی اداری در جریان رفع مشکلات مردم را کاهش می‌دهد، در جریان بسیاری از مشکلات مردم قرار گرفته و نسبت به رفع آنها تلاش می‌کند.

جمالی تصریح کرد: آنچه که در فیلم پُل مطرح می‌شود تبلیغ اسلام و جایگاه رفیع روحانیت است. تلاش دست اندرکاران فیلم این بود که نشان دهند روحانیت فقط منبر رفتن نیست. بسیاری از خلاهای موجود در مناطق محروم به دستان گره‌گشای روحانیت باز شده است. هدف ما نمایش این رویکرد جهادی از طریق ساخت این فیلم بود.

گفتنی است فیلم کوتاه پُل به کارگردانی رضا جمالی، عضو کانون فرهنگی هنری الهادی به مدت زمان 12 دقیقه توانست در رواق فیلم طرح ملی ایران قوی رتبه برتر را کسب کند.