حمایت ستاد کانون های مساجد کشور از حوزه هنرهای پنج گانه

حمایت ستاد کانون های مساجد کشور از حوزه هنرهای پنج گانه

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
سعادتی گفت: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور طبق سیاست های تعیین شده از حوزه هنرهای پنج گانه در بخش های فیلم، نمایش، سرود، هنرهای تجسمی و ادبیات شعر که در «رواق قلم» سامانه بچه های مسجد نیز پیش بینی شده حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه نخستین دوره شعر ملی «سوگواره ایل» با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمد علی پیرسبزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (۴ اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد.

 

«سعید سعادتی» در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و حضور شاعران کشوری در نخستین دوره شعر ملی «سوگواره ایل»، گفت: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور طبق سیاست های تعیین شده از حوزه هنرهای پنج گانه در بخش های فیلم، نمایش، سرود، هنرهای تجسمی و ادبیات شعر که در «رواق قلم» سامانه بچه های مسجد نیز پیش بینی شده حمایت می کند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار کرد: این ستاد حدود دو سالی است که بحث استعدادیابی، شبکه سازی و آموزش شاعران را در حوزه نویسندگی و شعر در دستور کار دارد.

 

وی از حضور شاعران در این دوره از سوگواره ایل و برگزار کنندگان آن تقدیر و به چاپ اشعار شاعران این دوره در قالب کتابی اشاره کرد و یادآور شد: هیچ مانعی برای چاپ کتاب وجود ندارد و به شکل حرفه ای نسخه فیزیکی و الکترونیکی آن نیز باید تهیه و بارگذاری شود؛ ضمن اینکه این فعالیت ها در سامانه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بارگذاری خواهد شد.

 

سعادتی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این آئین، گفت: می توان با تشکیل کارگروهی با نگاه آینده محوری و تقویتی دومین جشنواره شعر ملی «سوگواره ایل» را به شکل مطلوب با حمایت ستاد کانون های مساجد کشور برگزار کرد.

پایان پیام/ 82