تعهد شاخصه جوان مسجدی است

تعهد شاخصه جوان مسجدی است

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام پورموسوي با حضور در برنامه زنده سيماي خانواده با اشاره به تاثير حضور و فعاليت جوانان در مساجد، گفت: تعهد از مهمترين برکات و آثار حضور جوانان در مسجد محسوب مي‌شود.

 خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام «سید محمدحسین پورموسوی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)» استان قم که به عنوان کانون شایسته تقدیر ویژه در رواق همدلی طرح ملی ایران قوی شناخته شده است، ظهر امروز شنبه 4 اردیبهشت با حضور در شبکه یک سیما و برنامه زنده سیمای خانواده به تشریح فعالیت‌های این کانون پرداخت.

 

حجت الاسلام پورموسوی با بیان اینکه مساجد در کشور ما نقش بزرگی را در برهه‌های مختلف زمانی ایفا کردند و اکنون نیز جایگاه مهمی دارند، اظهار کرد: با توجه به این مساله باید بیش از پیش نسبت به توسعه فعالیت‌های مسجدی تلاش داشته باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) ادامه داد: در دوره و زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که کرونا بسیاری از فعالیت‌ها را مختل کرده است، با این وجود همواره به ما توصیه شده است که به زیبایی‌ها توجه کنیم و یکی از زیبایی‌هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده است مساجد است. مسجدالحرام اولین جایی بود که خداوند آفرید.

 

وی افزود: زیبایی‌های فراوانی را می‌وان در مساجد یافت. از زیبایی‌های معنوی تا زیبایی‌های ظاهری و معماری مساجد که خود نیاز به فرصتی جداگانه برای بحث دارد. در مورد جایگاه و زیبایی معنوی مساجد همین بس که امام حسن(ع) در حدیثی فرمود: «هْلُ الْمَسْجِدِ زُوّارُ اللهِ» (اهل مسجد زائران خدا هستند).

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوالفضل‌العباس(ع) استان قم، در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه شاخصه جوان مسجدی متعهد بودن است، افزود: بر همین اساس است که بسیاری از فعالیت‌ها در مساجد تعریف شدند. ظرفیت خدا بی انتهاست و ما نیز نباید مسجد را صرفا منحصر به فعالیت و موضوعات خاص کنیم؛ با توجه به همین نگاه نیز ما در مسجد و کانون حضرت ابوالفضل العباس(ع)، باشگاه ورزشی تاسیس کرده ایم، دوره‌های اردویی زیارتی برگزار می‌کنیم. در این ایام بحث مواسات و همدلی را به شکل ویژه مد نظر قرار دادیم و تلاش کردیم تا مسجد و کانون را در عرصه‌های مختلف فعال کنیم که همین امر منجر به جذب نوجوانان و جوانان به مسجد شد و در حال حاضر کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل العباس(ع) 600 نفر عضو دارد.

پایان پیام/ 9