مازندران در طرح ملی تربیت معلم حفظ قرآن ویژه کانون های مساجد ۱۴سهیمه دارد

مازندران در طرح ملی تربیت معلم حفظ قرآن ویژه کانون های مساجد ۱۴سهیمه دارد

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی قرا از معرفی ۱۴سهیمه ستادفهمای مازندران به مجریان طرح ملی تربیت معلم حفظ قرآن در استان قم خبر داد وگفت: این دوره آموزشی به دو شیوه حضور مجازي و غيرحضوري(خودخوان) در بهار و تابستان سال جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام«رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تاکید بر اهمیت پرداختن به فعالیت های قرآنی و فرهنگی در کانون های مساجد، اظهار کرد: قرآن کریم چراغ هدایت انسان ها است که اقشار مختلف جامعه به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به بخش های مختلف از جمله روخوانی، روانخوانی، تلاوت، ترتیل، حفظ، صحیح خوانی، تفسیر و ترجمه آیات نورانی کلام وحی به صورت ویژه بپردازند.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به اجرای طرح تربیت معلم حفظ قرآن کریم  به میزبانی ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم اشاره  کرد و افزود: برگزاری این طرح ها کمک شایانی به تربیت قرآنی جامعه به ویژه بچه های مساجد می کند.

 

وی شناسايي نيروهاي مستعد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و تربيت آنان جهت تدريس در دوره هاي آموزش حفظ قرآن کريم را مهمترین هدف اجرای این طرح قرآنی اعلام کرد و گفت:ايجاد زمينه و انگيزه در معلّمان تجربي حفظ قرآن کريم، جهت استمرار و تداوم دانش اندوزي در مهارت هاي تدريس حفظ قرآن درسطوح علمي و تخصصي در مساجد و تعميم روش هاي بديع و انتقال مهارت هاي تدريس يكپارچه و نظام مند حفظ قرآن کريم در سطح کشور از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با تاکید براینکه انتظار مي رود با برگزاري اين دوره، دانش آموختگان با فنون و روش هاي نوين، علمي و تخصصي تدريس و آموزش حفظ قرآن کريم و نيز با روش هاي جذب هرچه بيشتر مشتاقان حفظ کلام وحي آشنا شده و نظامي يكپارچه و هماهنگ را در آموزش حفظ قرآن در کشور به اجرا گذارند، یادآورشد: این دوره به دو شیوه حضور مجازي در کلاس ها به صورت برخط  و غيرحضوري به صورت خودخوان اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حضور مجازي مخاطبين در کلاس ها به صورت برخط به مدت 88 ساعت آموزشي به تفكيک جنسيت خواهر و برادر و با حق انتخاب زمان برگزاري کلاس از سوي مخاطب و شیوه غيرحضوري و خودخوان به مدت 50 ساعت آموزشي می باشد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه طرح تربیت معلم حفظ قرآن کریم دربازه زمانی  بهار و تابستان سال جاری اجرا می شود، اظهار کرد: افرادي که داراي گواهينامه تربيت معلم حفظ قرآن از نهادهاي قرآني کشور همانند سازمان دارالقرآن الكريم، سازمان اوقاف وامور خيريه و... مي باشند، مجاز به شرکت در اين دوره نخواهند بود.

 

وی با بیان اینکه ستاد فهمای مازندران مجاز به معرفی 7برادر و 8خواهر علاقه مند به شرکت در این دوره آموزشی می باشد، گفت: متربیان این طرح دروسی شامل: روش تدريس و کلاس داري حفظ، فنون معلمي و روانشناسي تربيتي، آموزش تدويرخواني (ترتيل مصطلح)، کاربرد اصول روانشناسي در حفظ قرآن کريم و آشنايي با علوم قرآني را فرا خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بیان کرد: دارا بودن حداقل تأييديه حفظ  10 جزء قرآن کريم (ارائه مدرك آزمون اعطاي مدرك تخصصي به حافظان در رشته حفظ 10 جزء يا بالاتر و يا برگزاري آزمون هاي ورودي معادل) و قبولي در آزمون کتبي حفظ  10 جزء قرآن کريم از مهمترین شرایط نام نویسی در این دوره اطلاع رسانی شده است.

 

وی خاطرنشان شد:  متربیان این طرح در پايان پس از موفقيت در آزمون هاي پاياني که از سوي ستاد راهبري حفظ قرآن کريم گرفته مي شود ضمن اخذ گواهينامه مربوطه، به عنوان معلمان دوره هاي آموزش حفظ قرآن کريم در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به تدريس خواهند پرداخت.

پایان پیام/ 286