تولید و ارائه محتوای آموزشی و مذهبی به ائمه جماعات ویژه ماه مبارک رمضان

تولید و ارائه محتوای آموزشی و مذهبی به ائمه جماعات ویژه ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام پرویزی از ارایه محتواهای آموزشی و فیش سخنرانی در کانال معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد برای سخنرانی ائمه جماعات مساجد در ماه ضیافت الهی خبر داد.

حجت الاسلام «احمدرضا پرویزی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از ارایه محتواهای سخنرانی ویژه ائمه جماعات مساجد به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: اگرچه در حال حاضر به دلیل شرایط ناشی از شیوع پیک چهارم کرونا بسیاری از مساجد برای اقامه نماز جماعت تعطیل شده اند، اما سعی کرده ایم که از طریق فضای مجازی و در کانال معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با ائمه جماعات در ارتباط باشیم و برای آنها محتواهای آموزشی و دینی تدارک بینیم.

 

معاون جذب و آموزش ائمه جماعات مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: از طریق مرکز پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد کتابی تحت عنوان «خرد، در آیینه عقل و روایات» به نویسندگی حجت الاسلام رفیعی تالیف و در اختیار ائمه جماعات مساجد قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: به منظور ارتقای سطح آموزه ها و اطلاعات ائمه جماعات مساجد سعی کردیم که کتاب «حماسه امام سجاد(ع)»، تحلیل مبارزات سیاسی و فرهنگی امام سجاد(ع) را که توسط دفتر نشر فرهنگ مقام معظم رهبری تالیف شده است، در اختیار امامان جماعات قرار دهیم، این کتاب مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت الله العظمی خامنه ‌ای درباره‌ مبارزات سیاسی - فرهنگی امام سجاد (ع) است.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد از انتشار مجله های «کرامت»، «امین» و «محراب» جهت بهره برداری ائمه جماعات، امناء و خدام مساجد خبر داد و گفت: در مجله «محراب» که ویژه ائمه جماعات طراحی و تدوین شده بخش های سیاسی اجتماعی، معرفتی و خانواده قرار دارد که به طور مجزا به افزایش توان معرفتی و بصیرت افزایی، معرفی مساجد شاخص در عملیات محله محور مسجدپایه، نکات مهم در مدیریت مسجد، فقه اجتماعی و همینطور نگاه ویژه به خانواده پرداخته شده است.

 

وی تاکید کرد: همچنین در مجله «امین» که ویژه اعضاء هیات امنا مساجد منتشر شده است بخش های ویژه مدیریتی اندیشه ورزی و پرونده های ویژه قرار دارد که در آنها امنا را با نحوه مدیریت مسجد در زمینه های مختلف علی الخصوص رسانه آشنا می کند.

 

 معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: در مجله «کرامت» که ویژه خدام مساجد طراحی و تدوین شده نیز سعی کردیم نگاه ویژه ای به بحث کرونا در مساجد صورت گیرد و در این مجله توصیه های ویژه جهت رعایت بهداشت در مساجد شده است تا مساجد پاکیزه باشند و همیشه در آنها به روی نمازگزاران باز باشد.

پایان پیام/ 40