رشد ۴ برابری ارتباط مدیران و اعضای کانون ها با سامانه «بچه های مسجد»

رشد ۴ برابری ارتباط مدیران و اعضای کانون ها با سامانه «بچه های مسجد»

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
طاهریان با اشاره به اینکه ارتباط مدیران و اعضای کانون های مساجد با سامانه «بچه های مسجد» در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۸ رشد چهار برابری داشته است، گفت: نزدیک به ۱۱ هزار مجوز الکترونیک کانون های مساجد در طول پنج ماه صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی طاهریان» امروز (سه شنبه 7 اردیبهشت) در ویبنار آموزشی رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان، که به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، ضمن تشکر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، به لحاظ توجه به رابطین کانون های مساجد، گفت: تعامل بین همکاران، رابطبین کانونی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مهمترین کاری در این ایام شکل گرفت، راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» بود که به درستی احصا شد و این باعث شد فعالیت کانون ها نظام مندتر برای بررسی به دست ما برسد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مدیران و اعضای کانون های مساجد با سامانه «بچه های مسجد» در سال 99 به نسبت سال 98 رشد چهار برابری داشته است، تاکید کرد: شبکه رابطین هم به کمک آمد و ارتباط خیلی بهتری داشت و در رابطه با صدور مجوز الکترونیک هم باید گفت که تقریبا 25 هزار مجوز به صورت دستی در طول بیش از 20 سال آماده شده بود و نیاز داشت که بروز رسانی شود و نزدیک به 11 هزار مجوز الکترونیک کانون های مساجد در طول پنج ماه صادر شد.

طاهریان با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته این فرایند برای کانون های جدیدالتاسیس هم اجرایی شد، تاکید کرد: عزیزان برای ثبت کانون جدید التاسیس هم می توانند به این سامانه مراجعه کنند و مجوز اخذ کنند.

وی با یادآوری این مطلب که شبکه رابطین برای ساماندهی می تواند بیشتر فعالیت کند، تاکید کرد: در زمان شیوع کرونا شرایط به گونه ای نیست که بتوانیم چهره به چهره کار را پیش ببریم اما اصل در کار مسجد چهره به چهره است که پس از کاهش و از بین رفتن کرونا به این موضوع خواهیم پرداخت.

طاهریان با اشاره به اینکه هر اتفاقی در سال 99 روی داد در سال 1400 برداشت خواهند کرد و سرانه ها بر اساس همان فعالیت های ثبت شده در سال گذشته عنوان شد، افزود: در طول 28 سال گذشته شاهد ظرفیت های خوبی از استان فارس بودیم الان هم این توقع وجود دارد.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم که با حضور «صابر سهرابی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همراه بود، روند ثبت درخواست مجوز الکترونیکی کانون ها و همچنین ثبت گزارش فعالیت های اجرا شده کانون در سامانه «بچه های مسجد» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و از «محمدجعفر شفیعی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» مسجد «الزهرا (س)» روستای «سیف آباد» شهرستان کازرون به عنوان کانون شایسته تقدیر استان در طرح ملی «ایران قوی»، با حضور حجت الاسلام «محمد صباحی»، امام جمعه کازرون تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/ 130