حمایت ۵۰۰ میلیون تومانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مساجد در سال ۹۹

حمایت ۵۰۰ میلیون تومانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مساجد در سال ۹۹

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
سهرابی گفت: در سال گذشته برای کمک به مساجد استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد و این رقم تخصیص پیدا کرد که در حوزه تعمیر و تجهیز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 7 اردیبهشت) در ویبنار آموزشی رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان، که به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند «فارس همواره در قله است»، گفت: مسئولین هم وظیفه دارند به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم جامع عمل بپوشانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که سعی خواهیم کرد کمک های بیشتری را به کانون ها داشته باشیم، تاکید کرد: در سال گذشته برای کمک به مساجد استان 500 میلیون تومان در نظر گرفته شد و این رقم تخصیص پیدا کرد که در حوزه تعمیر و تجهیز بود و امسال هم همین رویه را پیش خواهیم گرفت که در حوزه تعمیر و تجهیز و همچنین حوزه اجرا و فرهنگی به مساجد کمک خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این مطلب که چشم انداز خوبی در نظر گرفته ایم که بتوانیم برنامه ها در چشم انداز چهارساله اجرایی کنیم، اظهار کرد: کمک های مادی و معنوی به کانون ها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم سال 1400 با برنامه ریزی به آن هدفی که ستاد برای کانون های مساجد استان در نظر گرفته است برسیم، افزود: استان فارس که با ارائه برنامه های فرهنگی هنری در صدر قرار دارد در ثبت فعالیت ها هم در صدر قرار گیرد.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم که با حضور «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همراه بود، روند ثبت درخواست مجوز الکترونیکی کانون ها و همچنین ثبت گزارش فعالیت های اجرا شده کانون در سامانه «بچه های مسجد» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و از «محمدجعفر شفیعی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» مسجد «الزهرا (س)» روستای «سیف آباد» شهرستان کازرون به عنوان کانون شایسته تقدیر استان در طرح ملی «ایران قوی»، با حضور حجت الاسلام «محمد صباحی»، امام جمعه کازرون تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/ 130