لزوم بهره گیری از تیم کارشناسی در کنار هیئت امنای مساجد

لزوم بهره گیری از تیم کارشناسی در کنار هیئت امنای مساجد

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
شفیعی با بیان اینکه امروز سیستم مدیریتی مساجد باید اصلاح شود و مساجد با استفاده از تیم کارشناسی در کنار هیئت امنا، اداره شوند، گفت: کارکرد آموزشی، یکی مهم ترین کارکردهای مسجد که از صدر اسلام تاکنون است که پاسخگوی نیازهای افراد مختلف بوده است.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن تبریک میلاد سراسر نور کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: امروز مسجد به عنوان قلب تپنده جهان اسلام، همواره مورد توجه و اهتمام مسلمانان بوده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه کارکرد آموزشی، یکی مهم ترین کارکردهای مسجد که از صدر اسلام تاکنون است که پاسخگوی نیازهای افراد مختلف بویژه نوجوانان و جوانان بوده است، افزود: برگزاری برنامه های آموزشی به ویژه برنامه های مورد علاقه نوجوانان و جوانان در جذب آنان به سمت مساجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری موثر و مفید است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش های گسترده اعضای کانون فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» کازرون توانست مقام اول را در طرح ملی «ایران قوی» در سطح استان فارس و در رواق «ترنج» مقام دوم کشور را کسب کرد، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مهمترین راه ها برای ساخت تاریخچه مستند جامعه، هنرهای تجسمی است، تا نسل های آینده بتوانند درک بهتری از شیوه تفکر، ارزش ها، ایده آل ها و سایر موارد تأثیرگذار در جامعه امروزی ما داشته باشند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» کازرون تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری در هنرهای تجسمی جایگاه خاصی دارد و درک زبان هنر و فهم آثار هنرهای تجسمی، موضوع اصلی و مبانی هنرهای تجسمی است.

وی با بیان اینکه انسان نیازمند ارتباط با محیط اطراف و انسان های دیگر است، ابراز داشت: در این راستا یکی از برنامه های اولویت دار کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور، هنرهای تجسمی است که این کانون در زمینه های مختلف کلاسها و دوره هایی همچون خیاطی، گلدوزی، گلسازی، هنرهای دستی، خطاطی، نقاشی و طراحی، سیاه قلم، قلاب بافی، چرم دوزی و همچنین کلاس های هنرهای تزئینی و صنایع دستی همچون سفالگری، مجسمه متحرک، نقاشی روی شیشه و غیره برای اعضای کانون در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» کازرون بیان کرد: این کانون سه نمایشگاه هنرهای تجسمی در سال گذشته به مناسبت های مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد که هم بصورت حضوری و هم از طریق کانال کانون به صورت مجازی با تخفیف 20 تا 40 درصدی برپا کرده، که موجب درآمدزایی و اشتغال برای اعضای کانون شد.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه امروزه با توجه به ابزارها و شيوه های نوین فرهنگی، مساجد بدون امکانات و تجهیزات مناسب نمی توانند با دیگر مراکز و ابزارهای به ظاهر فرهنگی رقابت کنند، گفت: با توجه به روحيه ها و فضای فرهنگی جامعه، برای جذب افراد به ویژه نوجوانان و جوانان به اجرا رسید و لازم است مساجد به امکانات فرهنگی و امکانات ورزشی تجهیز شوند.

شفیعی در ادامه با بیان اینکه امروز سیستم مدیریتی مساجد باید اصلاح شود و مساجد با استفاده از تیم کارشناسی در کنار هیات امناء اداره شوند، یادآور شد: ساخت و توسعه خانه های عالم تاثیر مهمی در توسعه و نشر معارف اسلامی و همچنین ارتقای افزایش اطلاعات دینی و مذهبی مردم می شود.

وی، تشکیل صندوق اعتباری برای اعضای کانون های فرهنگی هنری را از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یک نیاز ضروری دانست و افزود: معتقدیم که این صندوق ها می تواند با اشتغال خانواده ها و کارگاه های کوچک زودبازده کمک شایانی در رفع بیکاری ایفا کنند.

پایان پیام/ 130