افرادی که به تاسی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سعی در بخشندگی دارند، زندگی خوبی در آخرت خوب دارند

افرادی که به تاسی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سعی در بخشندگی دارند، زندگی خوبی در آخرت خوب دارند

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
آیت الله دژکام با اشاره به بخشندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، گفت: افرادی که به تاسی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سعی در بخشندگی دارند، زندگی خوبی در آخرت خوب خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (سه شنبه 7 اردیبهشت) در مراسم توزیع هشت هزار و 800 بن کارت، اطعام گرم و بسته معیشتی که در مسجد تاریخی «نصیرالملک» شیراز برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، گفت: این روز را به پیشگاه مقدس امام عصر (عج)، رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) و عموم شیعیان و دوستداران آن حضرت تبریک عرض می کنم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه این رزمایش «همدلی و مواسات» به میمنت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در این مسجد روی داده است، تاکید کرد: درِ خانه کریم اهل بیت (ع) همیشه روی نیازمندان باز بود و در طول زندگی پر برکتشان چند بار هرچه داشت بخشیدند و این مرام فتوت، مردانگی و بخشندگی در این خاندان وجود داشته و به ارث رسیده است.

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب که احترام به کرامت انسان برای اهل بیت (ع) بسیار مورد توجه بوده است، تاکید کرد: در این مدتی که از شیوع کرونا می گذرد، شاهد اتفاقات خوبی از حمایت های مردمی بوده ایم که 2 و نیم میلیون بسته معیشتی از اقشار مختلف مردم و ارگان های مختلف برای همدلی اقشار نیازمند تهیه و توزیع شد و امروز هم در استان فارس به اقتدای امام حسن مجتبی (ع) شاهد ادامه این روند هستیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه این ارثی است که از شیعیان از بخشندگی اهل بیت (ع) برده اند، تاکید کرد: خداوند در عالم بعدی در برزخ و قیامت، هر دسته ای از مردم را با نام امام زمان خودشان صدا می زند و با این ارتباطی که شما با امام زمان خود دارید، شما را در زمان دریافت نامه اعمال، با امام زمان خودتان مورد بررسی قرار می گیرید.

وی با اشاره به اینکه پیروی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) یک تحفه ایست که برای خودتان به جهان آخرت می فرستید، تاکید کرد: افرادی که به تاسی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سعی در بخشندگی دارند، زندگی خوبی در آخرت خوب خواهند داشت.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه پیامبر (ص) فرمودند: «هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است»، تاکید کرد: در این روزها دعا می کنیم و امید داریم که دولت امام زمان (عج) را شاهد باشیم و از خداوند می خواهیم به ما توفیق دهد که بتوانیم مردم را به سمت امام زمان (عج) و دولت عدل ایشان ترغیب کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید باورمان بشود،‌ مسیر دنبال اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) بودن،‌ نتیجه دارد چون خدا با شماست، تاکید کرد: بر اساس فرمایش پیامبر گرامی اسلامی (ص)، هر کسی ولایت اهل بیت (ع) را بپذیرد و تبعیت هم یاد بگیرد و در گفتار کردار و رفتار دنباله رو معصومین (ع) و ایشان را تصدیق کند، مثل ابوذر (س)، «منا اهل بیت (ع)» می شود و هر ایشان را تکذیب کند، حضرت رسول (ص)‌ در روز قیامت از وی روی گردان خواهند شد.

 

 

پایان پیام/ 130