توجه به اوقات فراغت در روزهای کرونایی؛ از تولید سرود تا راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی

توجه به اوقات فراغت در روزهای کرونایی؛ از تولید سرود تا راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
یزدان‌پناه با اشاره به فعالیت‌های کانون امام جعفر صادق(ع) شهرستان لارستان، گفت: در کنار فعالیت تخصصی سرود نسبت به مساله اوقات فراغت به ویژه در روزهای کرونایی توجه داشتیم و با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی، میهمان هموطنان لاری‌زبان هستیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، برنامه زنده سیمای خانواده چهارشنبه 8 اردیبهشت میزبان «عبدالله یزدان‌پناه»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(ع) منطقه جنوب فارس (شهرستان لارستان) بود که در طرح ملی ایران قوی به عنوان رتبه برتر در رواق سرود شناخته شده است.

 

یزدان‌پناه، با اشاره به برخی برنامه‌های کانون امام جعفر صادق(ع) در عرصه فرهنگ و هنر اظهار کرد: سرود از جمله فعالیت‌هایی است که به صورت تخصصی به همت اعضای کانون دنبال می‌شود و به اندازه‌ای از گروه سرود کانون استقبال شده است که با اعزام مربیان به مدارس توانستیم پلی میان مدرسه و مسجد بزنیم.

 

وی با بیان اینکه اعضای کانون عموما نوجوانان و جوانانی هستند که به دلیل فعالیت مستمر و علاقه کارهای حرفه‌ای انجام می‌دهند، گفت: برای مثال استودیو تخصصی کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(ع) را نوجوانان و جوانی در رده سنی 15 تا 20 ساله می‌چرخانند و در حال حاضر 80 گروه سرود به همت این کانون و بچه های مسجد فعالیت حرفه ای دارند.

 

یزدان‌پناه در ادامه به برخی فعالیت‌های خیرانه کانون اشاره کرد و گفت: تاسیس موسسه «لبخند خدا» از سوی اعضای کانون با هدف سرپرستی ایتام از جمله این اقدامات بود. همچنین تولید ماسک و تهیه بسته‌های معیشتی برای حمایت از نیازمندان در ایام شیوع کرونا از دیگر فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر از سوی اعضا انجام می شود.

 

این فعال مسجدی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه مسجد انسان‌ساز است، افزود: حضور در مسجد تاثیر به سزایی بر زندگی افراد می‌گذارد، از سوی دیگر همه اقشار می‌توانند در مساجد حضور یابند و مسجد محل حضور قشر خاصی نیست. نمی‌توان گفت به صرف ظاهر یک نفر نمی‌تواند به مسجد بیاید. مسجد خانه خدا و برای همه مردم است؛ بنابراین جوانان با هر طرز تفکری می‌توانند به مسجد بیایند و در این میان کانون‌های فرهنگی هنری که عموما در دل مسجد هستند پذیرای جوانان هستند و هیچ محدودیتی برای فعالیت در کانون نیست.

 

وی در ادامه به کسب رتبه‌های متعدد در رشته سرود در سطح کشور از سوی این کانون فرهنگی اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا به همت اعضای کانون تلویزیون اینترنتی راه اندازی کردیم که ویژه مخاطبان لاری‌زبان است. این تلویزیون ویژه مخاطبان هرمزگان، بوشهر و جنوب فارس است که به این زبان تکلم می کنند. ما تلاش کردیم با این تلویزیون اینترنتی بحث فراغت مردم در ایام کرونا را تامیین کنیم.

 

پایان پیام/ 9