از تمرکز بر جهاد مجازی تا تولید روزانه ۱۲۵ هزار ماسک برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

از تمرکز بر جهاد مجازی تا تولید روزانه ۱۲۵ هزار ماسک برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
قاسمی‌پور با بیان اینکه اولویت کانون «مهدی موعود(عج)» فضای مجازی است و در این راستا ۷ دوره جشنواره «جهاد مجازی» را برگزار کرده، گفت: راه‌اندازی کارگاه نیمه‌صنعتی با ظرفیت روزانه تولید ۱۲۵ هزار ماسک توسط کارگران محروم از دیگر دستاوردهای این کانون است.

«رضا قاسمی پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره عوامل پیشتازی کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» در جوار مسجد «صاحب الزمان(عج)» در طرح ملی «ایران قوی»، اظهار کرد: این کانون مسجدی در سال 77 فعالیت خود را آغاز کرد در سال 88 در دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون های مساجد ثبت شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» (در شهرستان فلاورجان استان اصفهان) که صاحب رتبه سوم بخش فضای مجازی در طرح ملی «ایران قوی» شده است، تصریح کرد: ابتدا فعالیت های قرآنی را به ویژه در ماه مبارک رمضان کلید زدیم و بعد کلاس های تقویتی و فوق برنامه را هم اضافه کردیم. پس از ثبت ستادی در سال 88 به عنوان کانون معین شهرستان انتخاب شدیم که هنوز هم در این عنوان فعال هستیم.

 

قاسمی پور با بیان اینکه فضای مجازی اولویت نخست ما در فعالیت های کانون «مهدی موعود(عج)» است، گفت: در این راستا از سال 91 جشنواره «جهاد مجازی» را که در دور اول استانی برگزار شد و از سال 92 در سطح ملی و در هفت دوره برگزار شد، طراحی کردیم.

 

وی با بیان اینکه سه سامانه در راستای فعالیت های مجازی کانون فعال است، گفت: یکی سامانه مخصوص جشنواره جهاد مجازی، دیگری سامانه خاکریز فرهنگی ویژه آزمون ها و کلاس های آنلاین و نیز سامانه اطلاع رسانی که در حال حاضر به فرهنگ و هنر روستا و عشایر شهرستان اختصاص یافته است. علاوه بر این کانال کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» در پیام رسان سروش نیز 200 هزار عضو از نقاط مختلف کشور دارد که در آم به صورت هفتگی مطالب تفسیری قرآن همراه با برگزاری مسابقه، مطالب سیاسی روز و ... بارگذاری می شود.

 

قاسمی پور از برگزاری هفت دوره کامل سواد رسانه ای در سطح شهرستان فلاورجان خبر داد و گفت: تلاش بر آن است که مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی هنری در این دوره ها شرکت کنند که خوشبختانه استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است. برگزاری دوره های آنلاین قرائت و تفسیر قرآن و نهج البلاغه در شرایط کرونا نیز از دیگر فعالیت های این کانون در فضای مجازی است.

 

وی با بیان اینکه طرح «تفسیر نور» 17 سال است که به همت این کانون فرهنگی هنری در حال اجرا است، ابراز کرد: راه اندازی اتاق مشاوره خانواده، برگزاری دوره «تحکیم خانواده» با همکاری دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت ارشاد و همکاری 9 پایگاه بسیج از دیگر فعالیت های این کانون پیشتاز مسجدی است.

 

وی درباره فعالیت های این کانون مسجدی در محور مواسات و کمک های مومنانه، گفت: با همکاری بسیج و کمک های مردمی در سطح محله، تا کنون پنج نوبت بسته های معیشتی و در هر نوبت 500 بسته به ارزش تقریبی 300 هزار تومان را بین محرومان در دوره شیوع کرونا توزیع کرده ایم، آخرین مرحله نیز ویژه سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در همین تعداد تهیه و توزیع شده است.

 

قاسمی پور از پوشش حمایتی 400 خانواده در دوره شیوع کرونا خبر داد و بیان کرد: در دوره شیوع کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از آن، 1000 خانواده آسیب دیده را شناسایی و از میان آنها 400 خانواده اولویت‌دار را انتخاب کردیم که اولویت کنون ما در تخصیص کمک ها همان ها هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» اضافه کرد: سمپاشی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان های اطراف سه مرتبه در هفته، راه اندازی کارگاه تولید ماسک که به مرور زمان بعد نیمه صنعتی به خود گرفته و اکنون روزانه 125 هزار ماسک را تولید می کند و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اساس قرارداد منعقد، قرار می دهد.

 

قاسمی پور با اشاره به اشتغال زایی برای کارگران طبقات محروم در این کارگاه، خاطرنشان کرد: 50 نفر در سه شیفت دو شیفت خواهران و یک شیفت برادران همراه با اعطای کارمزد در این کارگاه مشغول به کار هستند.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» 1700 عضو دارد که بیش از 700 نفر آنها فعال هستند.

 

پایان پیام/ 9