برگزاری آئین لیالی قدر در مساجد کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری آئین لیالی قدر در مساجد کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
حجت الاسلام افتخاری گفت: مراسم لیالی پرفیض قدر در مساجد دارای شرایط و با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا برگزار می شود.

حجت الاسلام «سید رضا افتخاری» ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی (ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: در آستانه شب‌ های قدر برگزاری مراسم این شب‌ ها در مساجد استان‌ کهگیلویه و بویراحمد با رعایت شرایط بهداشتی تعیین شده انجام می گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مساجد حداکثر ۲ ساعت می‌ توانند باز باشند و شرکت کنندگان در مراسم باید با فاصله از یکدیگر بنشینند.

 

وی یادآور شد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح برای شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضروری است .

 

حجت الاسلام افتخاری یادآور شد: مساجد با فضای بسته حتما باید تهویه مناسب داشته باشند و همچنین شرکت در مراسم مساجد بدون ماسک و دستکش ممنوع بوده؛ ضمن اینکه کودکان، افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ ای دارند باید از حضور در مساجد خودداری کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امسال مراسم شب های احیا با محدودیت زمانی دو ساعته و با رعایت همه پروتکل‌ های بهداشتی و نیز پروتکل‌ های اعلامی‌ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.

 

وی گفت: همکاری مردم با مسئولان و ستاد ملی کرونا نقش مهمی در تحقق اهداف و قطع زنجیره بیماری دارد و باید همه پایبند به پروتکل‌ های بهداشتی باشند.

 

گفتنی است، شب‌ های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و پربرکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و مردم در این شب‌ ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می‌ شوند.

پایان پیام/ 82