گوشه ای از کمک های مومنانه بچه های مسجدی در ماه مبارک رمضان

گوشه ای از کمک های مومنانه بچه های مسجدی در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
به همت بچه های مسجدی، کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان در مساجد استان زنجان به قوت خود ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، با شیوع ویروس کرونا و در پی لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در همدلی و مواسات با نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، بچه های مسجدی آستین ها را بالا زده و با جمع آوری کمک های مردمی و اصحاب مسجد به یاری نیازمندان شتافتند.

این کمک ها که به مدت یک سال در مساجد جمع آوری می شوند، با آغاز ماه مبارک رمضان، شتاب گرفت و با همکاری مردم روزه دار و اهالی محلات، کمک های مردمی در قالب بسته های معیشتی و گوشت گرم جمع آوری و توزیع می شود.

 

به همین منظور به همت بچه های مسجد حسینیه اسلام آباد زنجان ۱۸کارتن قند سه کیلویی و چای در میان خانواده های نیازمند شناسایی شده، به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب های قدر توزیع شد.

همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه فرهنگی«تا خدا فاصله ای نیست» در مسجد امیرالمومنین زنجان ویژه بچه های مسجدی برگزار می شود.

 

این مسابقه با عنوان جشنواره رمضان و در رشته های فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی در رده های سنی 8 تا 14 سال برگزار می شود.

 

در رزمایش همدلی مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک امیرکبیر زنجان نیز۵۴ بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد؛ در این رزمایش بسته های توزیع شده هر بسته ۴۰۰ هزار تومان، در بین نیازمندان و اقشار کم برخوردار شناسایی شده توزیع گردید.

در آستانه شب های قدر نیز با بازگشایی مساجد، برنامه های عزاداری و احیاء شب های قدر با حضور عموم مردم و روزه داران در مساجد استان زنجان برگزار شد.

 

به همین منظور مراسم عزاداری، سخنرانی و احیای شب های قدر با حضور عموم نمازگزاران و اهالی مسجد؛ بسیجیان و خادمیاران در محوطه بیرونی مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان برگزار شد.

 همچنین مراسم شام غریبان شهادت حضرت علی(ع) باسخرانی حجت الاسلام غفاری و با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور محدود حاضران در مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان برگزار شد.

پایان پیام/ 73