اولویت فعالیت کانون های مساجد رونق بخشیدن به مساجد باشد

اولویت فعالیت کانون های مساجد رونق بخشیدن به مساجد باشد

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: رونق بخشیدن به مساجد باید در اولویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد و این امر مستلزم اجرای برنامه هایی هدفمند برای جذب و حضور جوانان و نوجوانان به مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب هم زمان با ماه مبارک رمضان طی مراسمی با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان از فعالان کانون فرهنگی هنری  باب الحوائج محله رهجرد جیرفت تجلیل شد.


«مجید خوبی زاده» در این مراسم، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: رونق بخشیدن به مساجد باید در اولویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد و این امر مستلزم اجرای برنامه هایی هدفمند برای جذب و حضور جوانان و نوجوانان به مساجد است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: یکی از کارکردهای مسجد تراز اسلامی که در دوران کرونا نیز نمود بیشتری پیدا کرده، انجام فعالیت های اجتماعی است.


وی بیان کرد: در دوران کرونایی و در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان، مساجد پای کار آمده و محور فعالیت های خیرخواهانه و کمک مومنانه شدند.


خوبی زاده ابراز کرد: در این ایام بیشتر از هر زمانی نقش محوری مساجد نمایان شد، در این دوران سخت بچه های مسجدی با محوریت امام جماعت مسجد در حرکتی جهادی و خودجوش ابتدا نیازمندان محلات را شناسایی کرده و سپس با جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم از نیازمندان دستگیری کردند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: امام جماعت مسجد در پیشبرد اهداف و برنامه های مسجد، نقشی مهم و محوری دارد و مسجدی می تواند به شاخص های مسجد تراز اسلامی نزدیک تر شود که کلیه ارکان آن اعم از هیئت امنا، کانون فرهنگی هنری، پایگاه مقاومت بسیج و مرکز نیکوکاری آن با محوریت امام جماعت مسجد فعالیت کنند.


وی تاکید کرد: اگر بین ارکان مسجد و امام جماعت در انجام فعالیت های مسجد محور وفاق، همدلی و هم افزایی باشد قطعا این مسجد می تواند مسجدی کارآمد و موثر باشد.


خوبی زاده با تاکید بر این که کانون های فرهنگی هنری مساجد منطبق با شعار سال فعالیت کنند، اظهار کرد: مساجد می توانند پایگاهی برای مهارت آموزی و کارآفرینی جوانان باشند و با راه اندازی کارگاه های آموزشی نیروهایی متعهد و ماهر تربیت کرده و در نهایت زمینه اشتغال آنها را فراهم کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که اشتغالزایی با کمک مساجد می تواند راهگشای مشکل بیکاری جوانان باشد، اضافه کرد: یکی از ماموریت های مساجد برگزاری دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی با محوریت مسجد و به منظور فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان است.

 
وی در خاتمه عنوان کرد: در شرایط فعلی که با شیوع ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم حضور در مسجد و ادامه فعالیت های مسجد محور کانون های مساجد منوط به دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا است و چنانچه طبق این دستورالعمل های حضور و فعالیت در مساجد مانعی نداشته باشد بنابراین ما با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به انجام فعالیت‌های خود در این مکان معنوی ادامه می دهیم.

پایان پیام/ 586